"Ona blagodat sniženja cijena struje u listopadu za oko 6 do 7 posto nestaje već od početka studenoga i sniženje cijene u odnosu na rujan se svodi na 2 do 3 posto, pa smo izgubili ono nešto što nas je jako razveselilo", izjavio je predsjednik splitskog saveza Nenad Kurtović na konferenciji za novinare.
"Očekujemo da se naknada za poticanje ne pretvori u ekstra profit za bilo kojeg korisnika tih sredstava. Država je u ovom slučaju dobila izvor sredstava kroz PDV iz kojih smo sigurni da može nadoknaditi subvenciju ugroženim građanima koji primaju socijalnu pomoć, a takvih je 120.000", naglasio je.
Iz Saveza su predložili donošenje uredbe po kojoj bi se iznosom od PDV- a, koji će se ubirati na prihod od naknade za poticanje, ugroženim kupcima trebalo omogućiti jeftinije grijanje, izračunavši da bi tako svaki od njih mogao dobiti do 850 kuna po sezoni grijanja.
Građane su pozvali da na njihovoj internetskoj stranici www.zastita-potrosaca.org uz pomoć aplikacije TOKelen usporede cijene kod različitih opskrbljivača.
"Potrošači vrlo jednostavno unesu broj svog brojila ili količinu potošene energije za kućanstvo, nakon čega im aplikacija automatski da usporedni prikaz troškova kod HEP-a, GEN-a i RWE-a. Vrlo jednostavno potrošači mogu doći do saznanja kojem se opskrbljivaču prikloniti. Oni koji nemaju internet slobodno nam se mogu javiti na telefon 021 344 031, pa ćemo im mi napraviti izračun", istaknuo je Kurtović.
Savez je upozorio da svakoga dana u Splitu bez struje ostaje 700 do 1000 kućanstava, a najdojmljiviji je primjer obitelji s troje djece koji u stanu nisu imali struje pune tri godine.