Na Forumu u Londonu, u organizaciji ministarstva vanjskih i europskih poslova i britanske vladine agencije UK Trade & Investment (UKTI), očekuje se sudjelovanje dvjestotinjak tvrtki, među kojima su i Deutsche Bank, Morgan Stanley, Barclays te Ernst & Young.
"Cilj je našeg odlaska u London predstaviti Hrvatsku kao atraktivnu investicijsku destinaciju, predstaviti određene konkretne projekte i održati bilateralne sastanke s investicijskim kućama koje su već u ovom pripremnom razdoblju iskazale interes za razgovore s ministrima", rekao je Klisović.
Po njegovim riječima, hrvatska će strana pomno predstaviti ono što je vlada do sada napravila na poboljšanju investicijske i poslovne klime u zemlji, prvenstveno zakonodavni okvir koji je donijela, te institucionalnu podršku strateškim investicijama koja ide kroz razne državne agencije.
Objasnio je da će za svaku stratešku investiciju biti određena "operativna skupina" koja će pomagati investitoru od samog početka do kraja realizacije njegove investicije.
"Nadamo se da ćemo pobuditi interes investitora za Hrvatsku. Ne očekujemo da ćemo tamo sklopiti neke konkretne poslove, ali očekujemo da interes bude probuđen, da nam ulagači pristupe i zatraže daljnje informacije", dodao je Klisović.
Na forumu će se, kako je najavio, predstaviti 15-ak projekata iz područja energetike, prometa i infrastrukture koji će biti spremni za šest do devet mjeseci, kada bi se trebali raspisati tenderi. Što se energetike tiče, radi se o LNG terminalu na Krku, termoelektrani u Osijeku i Petrokemiji, dok će na području turizma biti predstavljeni projekti Kupari, Brijuni rivijera, hoteli Maestral, Makarska i Imperial.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš-Dončić najavio je koncesioniranje auto-cesta, podsjetivši da je natječaj za auto cestu Rijeka-Zagreb u tijeku, kao i natječaj za privatizaciju 49 posto Croatia Airlinesa.
Hrvatska će u Londonu, dodao je, također najaviti početak natječaja za novu operativnu obalu Lučke uprave Rijeka, procijenjen na 60 milijuna eura, najaviti natječaj za putnički terminal u Gaženici u Zadru i terminal u Dubrovniku, za prodaju i koncesioniranje luke Vukovar, dakle ne Lučke uprave nego operatera, te isto tako prikazati potencijal luke Ploče za daljnje ulaganje da postane cargo središte.
Najavit će se i dokapitalizacija i traženje strateškog partnera za zračne luke Osijek i Krk.
"Želimo zainteresirati potencijalne partnere da se jave na natječaj i da, ukoliko njihova ponuda bude najbolja, postanu i strateški partneri jednog od državnog poduzeća koje upravlja strateškom imovinom jer se ovdje isključivo radi o iznajmljivanju, koncesiji i pronalasku strateškog partnera", rekao je Hajdaš-Dončić.
"Hrvatska je država dobra za ulaganje jer jamči pošteno javno nadmetanje, garantira slobodno raspolaganje profitom ili dobiti što je najvažnije za investitora", istaknuo je ministar. Smatra da porezi u Hrvatskoj nisu otegotna okolnost jer "oni čine samo jednu od komponenti u ukupnom odlučivanju kompanija u koju će državu uložiti kapital".
Istaknuo je da Hrvatska može postati logističko središte za poslovanje u srednjoj i jugoistočnoj Europi.
"Hrvatska ima konkurentsku prednost jer smo 'hub' export-import usluga u ovom dijelu Europe", ocijenio je ministar.
Na skupu u Londonu će sudjelovati i tvrtke koje već posluju u Hrvatskoj, poput Plive, Ernst & Young i Brodosplita. Forum će otvoriti izvršni direktor Developing Markets Associates (DMA) Atam Sandhu, hrvatski veleposlanik u Velikoj Britaniji Ivan Grdešić, britanski ministar za trgovinu i investicije Lord Green te Andras Simor, potpredsjednik Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Uz Klisovića i Hajdaš-Dončića, Hrvatsku će pokušati predstaviti kao "atraktivnu investicijsku destinaciju" i ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak, ministar regionalnog razvoja i fondova EU Branko Grčić i guverner Hrvatske narodne banke (HNB) Boris Vujčić.