Zaduženje uz kamatu veću od šest posto, naravno, da nije povoljno, no kada imate na javnom natječaju samo jednu ponudu i kada znate da ove godine morate što vratiti, što platiti radove koji su izvedeni u iznosu od 2,2 milijarde kuna, a znate da je prihod Hrvatskih cesta 1,4 milijarde kuna od 60 lipa iz cijene goriva, vi tu razliku morate isfinancirati, a to možete samo kreditnim zaduženjem, rekao je Hajdaš Dončić upitan je li zaduženje za Hrvatske ceste tragično.
Vlada je na današnjoj sjednici Hrvatskim cestama odobrila novo zaduženje kojim bi pokrile stare dugove i to u ukupnom iznosu od 74,5 milijuna eura, uz kamatnu stopu od 6,28 posto godišnje, a kredit je na sedam godina.
Hajdaš Dončić je, odgovarajući na pitanja novinara nakon predstavljanja projekta izrade Strategije prometnog razvoja Hrvatske, kazao kako Hrvatske ceste imaju 426 zaposlenih, što znači da je trošak za plaće minimaliziran u ukupnom trošku koji imaju te da sav novac odlazi u izgradnju i građenje.
Ministar kaže i da nije zabrinut, jer se priprema koncesioniranje hrvatskih autocesta i tako se oslobađa 60 lipa iz litre naftnih deriva za autoceste, od kojih planira već s početkom iduće godine 20 lipa (što je nekih 450 milijuna kuna) odmah transferirati Hrvatskim cestama da im "poboljša krvotok".
Time su oni odmah prihvatljiviji bankarskom sektoru, a prema tome će padati kamatne stope, kazao je.
Zaduženje Hrvatski cesta nije povoljno, ali to je bila jedna jedinstvena ponuda sindikata banaka, rekao je Hajdaš Dončić dodajući kako je razlog jasan - deficit, javni dug i vrlo velika izloženost bankarskog sustava prema hrvatskim javnim poduzećima. "I u trenutku kada nam je rejting takav kakav je, što nije naš krimen, ali je sada naša odgovornost, to je realno na tržištu ponude i potražnje. Imamo li alternativu, nemamo. Hoćemo li to popraviti, hoćemo", zaključio je Hajdaš Dončić.