Tri cilja strategije su globalno pozicioniranje Rijeke razvojem riječkoga prometnog smjera, zatim razvijanje konkurentnoga gospodarstva na temeljima društva znanja i novih tehnologija te osiguravanje dostojanstva svih građana jačanjem socijalne uključenosti i razvojem projekata od zajedničkog interesa.
Procjenjuje se da svi projekti i mjere u sklopu strategije vrijede 22,5 milijarda kuna, od čega čak 16,7 milijarda vrijedi globalno pozicioniranje putem riječkoga prometnog smjera, i to zbog izgradnje prometne infrastrukture i povezivanja gradskih projekata s onima na državnoj razini.
Prema strategiji, većina novca za sve te projekte i mjere dobit će se iz europskih fondova, grad Rijeka sudjelovao bi s više od jedne miljarde kuna, a ostatak bi uložila Republika Hrvatska.
Gradonačelnik Vojko Obersnel rekao je da bi se rezultati provedbe strategije trebali vidjeti u životu građana te u gospodarskome i akademskom života grada.
Strategija je definirana za sljedeće sedmogodišnje razdoblje kako bi se uskladila sa strategijom razvoja Europske unije do 2020. godine, rekao je gradonačelnik. Razlog je mogućnost korištenja financijskih sredstava iz mnogih europskih fondova, dodao je, ističući da je grad pokrenuo donošenje strategije iako još nema zakonske obaveze izrade strategija gradova i općina.
Strategija se izradila na temelju javne rasprave, razgovora s građanima i mnogim stručnjacima.
Razgovori o ključnim temema za razvoj grada, koje su postale temelj strategije, počeli su u veljači ove godine, a rezultati su postali sastavni dio izbornog programa gradonačelnika Obersnela.
U lipnju i srpnju održano je 13 radionica vezanih uz izradu strategije, na kojima je sudjelovalo više od 200 ljudi iz gradske uprave i institucija s kojima se surađuje, te okrugli stol s gospodarstvenicima iz najvećih riječkih tvrtaka.