Tijekom ljeta pregledat će se prijave, obaviti selekcija kandidata i intervjui, a konkretnije bi se odluke mogle očekivati na jesen kada bi, kako se neslužbeno doznaje, i Inina Uprava mogla donijeti eventualnu odluku o davanju tih 20 benzinskih postaja na upravljanje malim poduzeticima pod Ininim brendom.
Ina je natječaj za pilot projekt 'model poduzetnika' na 20 benzinskih postaja objavila u drugoj polovici lipnja, a zadnji rok za dostavu prijava bio je 20. srpnja.
Riječ je o modelu u kojem Ina zadržava vlasništvo nad svom maloprodajnom imovinom uključujući koncesiju, imovinu, objekte, infrastrukturu, robu i proizvode, dok poduzetnik upravlja tim resursima i dobiva premiju za ostvareni promet.
Iz Ine su i u najavi natječaja napominjali kako će kod odabira partnera prednost imati kandidati s iskustvom u maloprodaji u naftnoj industriji te poznavanjem Ininog sustava, odnosno kako žele da se jave njihovi zaposlenici koji bi tako mogli otvoriti svoj business i raditi za sebe na postajama koje bi i dalje bile u vlasništvu Ine i pod Ininim brandom.
Na najavu tog projekta kojim bi se Inine benzinske crpke dale u franšizu privatnim poduzetnicima oštro su reagirali iz jednog od tri Inina sindikata, Sidikata radnika Ine i društava Ine "Inaš".
U organizaciji tog sindikata 18. srpnja održan je i prosvjed na Markovu trgu s kojeg su čelnici Inaša uz ostalo ponovili kako se mađarski MOL pod krinkom projekta "Postanite poduzetnik", jeftino želi riješiti trećine zaposlenih u Ini, zatvoriti više od stotinu niskopofitabilnih benzinskih postaja te u konačnici hrvatsku vertikalno integriranu naftnu kompaniju pretvoriti u MOL-ovu podružnicu,
Iz Ine su pak u odgovorima na primjedbe Inaša odgovarali kako cilj projekta "Postanite poduzetnik" nije otpuštanje radnika već postizanje veće učinkovitosti maloprodajne mreže te kako se taj model već dugo koristi u maloprodaji u naftnoj industriji i omogućuje kompaniji da zadrži kontrolu nad svojom maloprodajnom mrežom, istovremeno joj pružajući priliku da se fokusira na poboljšanje mreže i usluga.
Ina u Hrvatskoj ima nešto više od 400 benzinskih postaja, a natječaj u pilot projektu se odnosio na njih 20 iz zagrebačke i šire regije.