FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Todorić: Mercator će raditi s profitom, ostaju i slovenski dobavljači

Autor: lfia
LJUBLJANA, 18. lipnja 2013.(Hina) - Vlasnik koncerna Agrokor Ivica Todorić izjavio je u razgovoru za slovenski poslovni list "Finance" od utorka da se ne bi odlučio na ulazak u Mercator kad ne bi bio uvjeren da se od njega u sinergiji s Agrokorom može napraviti dobra kompanija koja će raditi s profitom, a odbio je strahovanja slovenskih dobavljača da će slovenske proizvode na policama zamijeniti hrvatskima.

"Naš glavni cilj je dati Mercatoru novu viziju i napraviti vrlo dobru kompaniju koja će poslovati učinkovito i s profitom. Mislim da već u prvoj godini možemo napraviti čuda", rekao je Todorić u razgovoru koji s njime objavljuje slovenski poslovni list.

Dodao je da očekuje brze sinergijske učinke od spajanja Mercatorove i Konzumove mreže na regionalnim tržištima, pri čemu će u okviru budućeg holdinga Adria Retail Mercator djelovati u Sloveniji, Srbiji i Crnoj Gori, a Konzum u Hrvatskoj i BiH, jer više neće biti dvostrukih skladišnih i prijevoznih kapaciteta te da je nova organizacija već dogovorena s upravom Mercatora.

Todorić je rekao da na Mercator želi prenijeti dobre poslovne prakse Agrokora kojemu, po njegovim riječima, rastu prihodi i tržišni udjel, unatoč jakoj stranoj konkurenciji u Hrvatskoj te padu potrošnje od tri posto.

To se može postići i u Mercatoru koji treba ostvarivati dobit, do toga će doći zajedničkim radom i zbog sinergijskih učinaka, a kupcima će se nuditi bolji izbor proizvoda, bolja usluga i bolje cijene, ocjena je Ivice Todorića.

Vlasnik hrvatskog koncerna otklonio je u razgovoru za "Finance" bojazni da će ulaskom Agrokora u Mercator slovenski dobavljači ostati bez prodajnih polica jer Agrokor ima i vlastitu proizvodnju hrane, rekavši da do toga nije došlo niti u Srbiji gdje Agrokor ima trgovački lanac Idea, a na policama najviše nudi proizvode lokalnih dobavljača.

"Koncentracija trgovine u regiji vrlo je značajna upravo zato da se zaštite domaći dobavljači", rekao je Todorić, dodavši da su strahovi od Agrokora kao proizvođača hrane koji se u Sloveniji ponekad iznose pretjerani jer on nema tako širok prodajni asortiman te da zamjena već afirmiranih brendova na policama nije pametna.

"Agrokor proizvodi samo sladoled, ulje i margarine, meso, mesne proizvode i vode, a nismo ludi da u Sloveniju vozimo našu Jamnicu ako znamo da se tu odlično prodaje Radenska", kazao je.

Todorić je ustvrdio da se s prijašnjim upravama Mercatora prethodnih godina pokušavao dogovoriti da na svoje police stave više Agrokorovih proizvoda, pa će u Konzumu biti i više slovenskih artikala, ali da su ga odbijali bojeći se da će tako previše ojačati na slovenskom tržištu, ali da je takvo stajalište pogrešno.

"U trgovini nema emocija i na polici moraš imati proizvode koji kupci traže bez obzira sviđali ti se ili ne", kazao je Todorić, dodavši da s tim svojim prijedlozima nije bio uspješan niti kod nekadašnjih direktora Mercatora Zorana Jankovića i Žige Debeljaka, ali da ni na tržištima u regiji u tom smislu nije bilo prave komunikacije.

Todorićev Agrokor i konzorcij prodavatelja 53 posto dionica Mercatora u petak su potpisali kupoprodajni ugovor prema kojemu će Agrokor za 120 eura po dionici kupiti njihove udjele, nakon čega će dati javnu ponudu za otkup svih dionica ostalim vlasnicima, a realizacija transakcije vezana je i na odluke regulatora i reprogramiranje Mercatorova duga bankama.

Todorić je za "Finance" rekao da prema okvirnom planu cijelu transakciju treba završiti do početka iduće godine, te da postupci već teku.

Nakon što se transakcija završi, po Todorićevim riječima bi se do kraja 2014. godine izvršilo restrukturiranje poslovanja udružene prodajne mreže Adria Retail.

Pri tome bi Mercatorovi centri u Hrvatskoj i BiH ušli u Konzum, a Agrokor bi se povukao iz maloprodaje u Srbiji i Crnoj Gori, gdje bi kao i u Sloveniji ostao Mercatorov brend.

Todorić je potvrdio da će se zbog planirane dokapitalizacije Agrokora njegovi vlasnički udjeli postupno smanjivati. Tako će zbog financijskih fondova koji prate preuzimanje Mercatora njegov udio u Adria Retailu biti 51 posto, a kasnije i manji jer će zbog širenja na strana tržišta tražiti novi kapital izdavanjem novih dionica. Todorić je u budućnosti najavio širenje na tržišta Rusije i Turske.

Na ustrajna pitanja o tome koliko radnika u Mercatoru može ostati bez posla nakon što ga preuzme Agrokor, Todorić je rekao da trenutačno ne poznaje tako dobro situaciju u Mercatoru, ali da je Agrokor skupina sa 40.000 zaposlenika u kojoj nikad nije bilo štrajka te da do sada nikoga nisu ostavili na ulici.

Todorić je nadalje, odgovarajući na pitanja, otklonio izraze kojima ga se predstavlja kao najvećeg tajkuna na Balkanu ili "feudalnog vladara" Hrvatske, te ocjene kako je razvoj njegovih poslova uživao političku potporu, rekavši između ostalog da ga politika nikad nije podupirala i da se rijetko susretao s najistaknutijim političarima, ali i da nikad nije zvao novinare i utjecao što da o njemu pišu.

"U svom sam uredu svake subote, a često i nedjeljom i 36 godina nisam bio na odmoru. Ja sam žrtva svog posla. Ja želim napraviti nešto što će pomoći da se na ovom prostoru promiče biznis", rekao je između ostalog Todorić u razgovoru za slovenske "Finance".

(Hina) xfl ybr

An unhandled error has occurred. Reload 🗙