Ryanair je zadnjih nekoliko godina uspostavio redovne linije s nekoliko zrakoplovnih luka u Austriji, Italiji i Hrvatskoj, poput Trsta, Klegenfurta i Zadra pa je Europsku komisiju nedavno pismom upozorio da pomoć države slovenskom prijevozniku šteti tržišnoj poziciji Ryanaira, navodi list.
Direktor pravne službe Ryanaira Juliusz Komorek u pismu Europskoj komisiji navodi da Ryanair preveze četiri puta više putnika prema broju zaposlenih od slovenske tvrtke, koju je država zadnjih godina dokapitalizirala s 85 milijuna eura, što joj je navodno omogućilo da se unatoč neučinovitosti održi na tržištu te da zato ovaj europski niskotarifni prijevoznik u regiji "s teškoćama razvija tržište i gubi prihode".
Slovenska zrakoplovna tvrtka nastoji izbjeći gubitke s kojima je poslovala zadnjih godina i prestrukturiranjem se razviti u jednu vrstu hibrida između uobičajenog i niskotarifnog prijevoznika, no u slučaju da Europska komisija donese odluku da je dobivala neopravdanu pomoć države morala bi vratiti pomoć od 85 milijuna eura i možda bi završila u stečaju, navodi "Dnevnik".
List ističe da je slovenska kompanija za postupak pred Europskom komisijom angažirala odvjetničku ekipu jer smatra da nije dobila neopravdanu pomoć i da se može restrukturirati, a u slovenskom ministarstvu financija navode da su u vezi sa slučajem u Bruxelles poslali dodatnu dokumentaciju i da odluku Europske koisije u vezi s Adriom Airways ne očekuju prije jeseni.
Osim dokapitalizacije Adria Airwaysa državnim sredstvima, Europska komisija ispituje i slučajeve u kojima je država odobrila pomoć kompaniji Cimos iz Kopra i tvornici obuće Peko iz Tržiča, navodi ljubljanski "Dnevnik".