Prvi podaci o turističkom prometu u travnju i prva četiri mjeseca temeljeni na podatcima sustava turističkih zajednica pokazuju određeni pad prometa u odnosu na prošlu godinu.
Na Jadranu je u travnju bilo 6,2 posto manje dolazaka turista i 10,6 posto manje noćenja.
U prva četiri mjeseca pad je, s obzirom na odličan ožujak u kojem su ove godine bili i uskrsni blagdani, znatno manji, u dolascima je zabilježen pad za 0,6 posto, a noćenja je bilo 1,1 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Pritom se kod domaćih gostiju bilježi blagi rast noćenja (za oko 0,1 posto) a u dolascima rast za gotovo 4 posto.
Direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić takve rezultate ocjenjuje očekivanim, uz napomenu da travanj odnosno prva četiri mjeseca u ukupnom godišnjem prometu sudjeluju sa svega oko 5 posto.
To ne umanjuje optimizam da će ova sezona biti bar na razini prošlogodišnje, ako ne i malo bolja, što dodatno potvrđuju i dobre najave za svibanj u svim segmentima smještaja, što se može pripisati i većem broju praznika i blagdana u svibnju.
Dobre prognoze potvrđuju i prvi pokazatelji hrvatskih strukovnih udruga s područja turizma kao i podaci touroperatora i agencija na većini stranih tržišta.
Ako se ostvari najavljeno, svibanj bi mogao donijeti svojevrsnu startnu prednost s kojom će hrvatski turizam ući u razdoblje glavne sezone u kojoj se također očekuje barem jednak prošlogodišnji promet, napominje Matešić.
Povećanu potražnju očekuje i slijedom ulaska Hrvatske u EU, kao i zbog velikog broja ovogodišnjih kvalitetnih manifestacija u Hrvatskoj, uključujući i velike koncerte i glazbene festivale.
Ipak, hrvatski će se turizam ove godine 'boriti' i sa zaoštravanjem turističke cjenovne utakmice, u čemu prednjači dio konkurenata koji gotovo dampinškim cijenama nastoje vratiti izgubljene tržišne udjele.
To se prije svega odnosi na Egipat, Tunis i Grčku, no isto tako činjenica je, kaže Matešić, da te zemlje svojim sadržajima i vidovima turizma privlače drukčiji profil gostiju od onih koji posjećuju Hrvatsku.