Među mediteranskim zemljama i izlagačima na ovogodišnjem ATM-u, kako su izvijestili s tog sajma, najveći je porast izlagača iz Turske, Maroka i Egipta, čije turističke industrije time žele proširiti svoju prisutnost na GCC odnosno tržištu zemalja oko Perzijskog zaljeva (Bahrain, Kuvajt, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati-UAR, Katar i Oman), ali i nadoknaditi pad prihoda zbog štednje u eurozoni.
Porasti izlagača bilježe se i iz drugih mediteranskih zemalja, ali ne i iz Hrvatske, koja ove godine na tom sajmu neće promovirati nacionalnu turističku ponudu, kao što nije ni prošle, jer je tako određeno u Programu rada Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Izlagača iz Hrvatske ipak će biti, ali tek nekoliko privatnih poliklinika u segmentu medicinskog turizma.
ATM u Dubaiu jedno je od važnijih mjesta za promociju, poslovne kontakte i dogovore za to tržište, a ove će godine taj sajam biti održan na rekordnoj površini od više od 22 tisuća četvornih metara ili 6 posto većom nego u 2012. Oko 7 posto više bit će i izlagača.
Najviše površine zauzet će dvije regije, Europa i Sjeverna Afrika, koja je svaka ove godine zauzela 20 do 40 posto više prostora nego lani, pri čemu prednjače hoteli i ljetovališta na mediteranskoj obali.
Iako s malom bazom Hrvatska je iz zemalja GCC tržišta prošle godine zabilježila velike poraste turističkih dolazaka, iz UAR-a za 144 posto, iz Omana za čak 660 posto, iz Kuvajta za 230 posto, iz Katara za 190 posto, a veliki porasti iz tih zemalja zabilježeni su i kod noćenja u rasponu od 30, 85 do i više posto.