SAS-u je na kraju prošle godine prijetilo trajno prizemljenje nakon što su vjerovnici zaprijetili da će prekinuti poslovanje zrakoplovnog prijevoznika koji još od 2007. nije zaključio godinu u plusu.
Potom su Švedska, Norveška i Danska, koje su zajedno vlasnici pola udjela u toj zrakoplovnoj kompaniji, u suglasnosti s bankama vjerovnicima dale SAS-u rok od dvije godine da napravi zaokret, odobrivši njegov novi plan preustroja.
SAS je u prvom fiskalnom tromjesečju zabilježio gubitak prije oporezivanja od 823 milijuna kruna (129,67 milijuna dolara) zbog, kako su kazali, sezonski uvjetovane slabosti. Rezultat je u skladu s očekivanjima.
U istom razdoblju prethodne godine gubitak je iznosio 2,7 milijardi kruna.
"Ako ne bude značajnijih nepredviđenih vanjskih događaja a cijene goriva za mlazne zrakoplove ostanu oko sadašnjih razina, vjerujemo da postoji mogućnost da postignemo ... pozitivnu dobit prije oporezivanja (EBT) u cijeloj 2012/2013. fiskalnoj godini", kazao je izvršni direktor Rickard Gustafson u priopćenju.
Proteklih nekoliko godina zrakoplovne kompanije u Europi muku muče s padom gospodarskih aktivnosti i visokim cijenama goriva za zrakoplove.
Niskobudžetni prijevoznici, poput Ryanaira, također su pritisnuli nacionalne zrakoplovne kompanije poput SAS-a i Finnair-a koji imaju veće troškove i manje fleksibilne ugovore o radu.