Na toj se turističkoj burzi od 6. do 10. ožujka predstavlja 11 tisuća izlagača iz 190 zemalja svijeta, a sa svojom se turističkom ponudom predstavlja i Hrvatska za koju od početka ove godine postoji određen porast zanimanja i prodaje na njemačkom tržištu u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.
Njemački touroperatori zadovoljni su prošlom godinom i 5,5 postotnim porastom ukupne prodaje i ove godine očekuju nastavak rasta za 3 do 5 posto, a iako nerado govore o mogućnostima rasta pojedinim zemljama vjeruju da će Hrvatska imati dobru sezonu.
Kako govore neki podaci s ITB-a, Nijemci će ove godine putovati više nego ikad i pritom trošiti oko 2 do 5 posto više od lanjskih oko tisuću eura po osobi.
Njemačka je najvažnije tržište za hrvatski turizam koji nudi raznolike selektivne mogućnosti za odmor i slobodno vrijeme i to tijekom cijele godine, istaknuto je i na konferencija za novinare čelnika HTZ-a koja je okupila 40-ak novinara.
Matešić je podsjetila na uspješnu prošlu godinu za hrvatski turizma, naglasivši da lanjskih 1,8 milijuna dolazaka Nijemaca i 14 milijuna noćenja u Hrvatskoj neće biti lako ponoviti, a pogotovo poraste od oko 12 posto s tog tržišta u odnosu na 2011.
Očekuje da će ulazak Hrvatska u EU također pridonijeti turističkim rezultatima i imidžu zemlje koji je iz godine u godinu bolji, a Hrvatska prepoznata kao atraktivna destinacija.
Osim predstavnika HTZ-a na ITB-u je i 30-ak hrvatskih turističkih tvrtki i zajednica koje izlažu samostalno ili u suradnji s HTZ-om, a svi na ITB-u, koji traje do 10. ožujka, traže priliku za što bolji plasman na njemačkom tržištu čiji su građani najveći putnici na svijetu.
ITB je svečano otvoren u Berlinu sinoć uz sudjelovanje kancelarke Angele Merkel, što je po ocjenama koje se danas čuju na ITB-u, još jedan prilog podrške njemačke vlade razvoju turizma koji će ove godine i u Njemačkoj i cijelom svijetu najvjerojatnije i unatoč krizi nastaviti rasti.
Pokazuju to sve analize koje se predstavljaju na ITB-u, a najveći porast potražnje bilježi se iz Azije i južne Amerike koje su se zadnje dvije-tri godine nametnule kao regije iz kojih dolazi sve više turista koji 'dobro troše'.