Čelnik američkog proizvođača guma Titan Maurice Taylor poručio je u pismu adresiranom na ministra Arnauda Montebourga i datiranom 8. veljače da nije zainteresiran za preuzimanje gubitaškog pogona Goodyeara na sjeveru Francuske budući da francuski radnici "imaju visoke plaće a rade samo tri sata" dnevno.
Pismo je u srijedu objavio francuski poslovni dnevnik Les Echos.
"Titan će kupiti kineskog ili indijskog proizvođača guma, plaćati radnike manje od jednog eura po satu i isporučivati Francuskoj koliko god joj guma bude potrebno", napisao je Taylor koji je zbog grubog pregovaračkog stila i loga tvrtke stekao nadimak Grizli.
"Titan ima novac i znanje potrebno za proizvodnju guma. Što ima ludi sindikat? Ima francusku vladu", poručio je Taylor.
Francuski ministar za industriju i rast Arnaud Montebourg podsjetio je Taylora u pismu da su Sjedinjene Američke Države najveći ulagač u Francuskoj, gdje 4.200 podružnica američkih kompanija zapošljava gotovo pola milijuna ljudi.
Te kompanije cijene francusku produktivnost i znanje a Pariz će se boriti protiv onih koje eksploatiraju radnu snagu, naglasio je francuski ministar.
Montebourg je u više navrata oštro kritizirao jeftini uvoz industrijskih roba iz zemalja s jeftinom radnom snagom, poput Kine, a prošle je godine u sklopu spora oko zatvaranja jednog pogona poručio čelniku indijskog proizvođača čelika ArcelorMittala da je nepoželjan u Francuskoj.
Francuska vlada ponudila je Titanu preuzimanje pogona američke tvrtke Goodyear u Amiensu. U pogonu je zaposleno 1.250 radnika koji se protive zahtjevima da rade u više smjena. Krajem siječnja Goodyear je najavio njegovo zatvaranje.
Prošlogodišnji pregovori vlade i Titana o preuzimanju tog pogona propali su jer nije postignut dogovor sa sindikatima o dobrovoljnim otkazima. Krajem siječnja Titan je odbio i najnoviju ponudu vlade u Parizu da preuzme pogon.
Ekonomisti potvrđuju da francuski radnici spadaju među najproduktivnije u Europi ali smatraju da je francusko 'kruto' radno zakonodavstvo, posebno strogo regulirani zakoni o zapošljavanju i otpuštanju, 'krivo' za dugotrajno kopnjenje industrije a time i izvoza. Sporan im je i navodno prekratki, 35-satni radni tjedan.
Ministar Montebourg podsjetio je pak u najnovijem pismu američkom poslovnom čelniku da je njegov Titan "20 puta manji od Michelina, francuskog tehnološkog šampiona u proizvodnji guma, utjecajnog i u međunarodnim razmjerima. Također je 35 puta manje profitabilan", naglasio je ministar.