FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Hrvatski digitalni korisnik sličan globalnom - voli internet i smartphone, ali ne trošiti na aplikacije

Autor: tmis
ZAGREB, 12. veljače 2013. (Hina) - Hrvatski digitalni odnosno korisnici interneta, mobilnih uređaja, aplikacija i pratećih medija slični su manje-više onima u cijelom svijetu te se pri izboru usluga i operatora, pa i promjena, najviše vode omjerom cijene i kvalitete, pri čemu žele povoljnije usluge i brže mreže, a kad su spojeni na internet više od 80 posto ih bilo putem desktop računala, smartphonea ili tableta to radi zbog e-maila, pretrage različitih informacija te za posjete nekoj od društvenih mreža 70 posto.

Pokazalo je to danas predstavljeno najnovije istraživanje konzultantske kuće Deloitte o navikama digitalnih korisnika koje je u Hrvatskoj u sklopu sličnog globalnog istraživanja provedeno tijekom prošle godine online anketom na uzorku od tisuću ispitanika/korisnika interneta.

Uz ogradu da taj uzorak nije nacionalno reprezentativan istraživači iz hrvatskog ureda Deloittea naglasili su da ipak pokazuje određene trendove poput sve većeg korištenja smartphone mobilnih telefona, što uvjetuje i povećano korištenje društevnih mreža, ali i slabo korištenje mobilnih aplikacija jer na to ne žele trošiti novac odnosno žele potrošiti maksimalno 20 do 30 kuna.

Menadžer Deloittea Luka Baranović pritom je kao zanimljivosti izdvojio da se mobiteli u Hrvatskoj i dalje primarno koriste za razgovore i slanje sms poruka, pa i na smartphoneima koji imaju znatno veće mogućnosti.

U vezi smartphonea i tableta povela se i rasprava na pratećem okruglom stolu Deloittea jer je istraživanje pokazalo da smartphone koristi oko 45 posto od tisuću ispitanih korisnika interneta, a tablete oko 9 posto, na što su Hrvoje Veselko iz Vipneta i Ivan Skender iz HT-a kazali da je to nategnutih 20 posto za smartphone i oko 3 posto za tablet.

U obje tvrtke primjećuju i porast potražnje za tzv. LTE ili mobitelima nove genaracije 4G, u čemu Hrvatska ne zaostaje za svjetskim tržištima, za razliku od primjerice usluge m-bankinga (mobilnog bankarstva) u čemu je još uvijek niska stopa korištenja.

Ipak, Igor Strejček iz Erste banke istaknuo je da to ovisi o kvaliteti i jednostavnosti usluge koju će banke ponuditi, jer je primjerice Erste banka u Hrvatskoj u prošloj godini za 50 puta povećala korištenje te usluge u odnosu na 2011. većinom uz uslugu 'slikaj i plati račune'. Time su došli do 26 tisuća klijenata koji koriste m-banking ostvarivši lani uplatu od 65 milijuna kuna kroz 77 tisuća transakcija.

U sklopu predstavljanja istraživanja Deloitte izneseni su i globalni trendovi u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija po kojima će se ove godine u svijetu isporučiti oko milijardu pametnih telefona, rast će mobilno oglašavanje, a televizija kao dominirajući medij počet će se pripremati za prelazak sa HD-a na tzv. 4K, koja nudi četiri puta višu rezoluciju od trenutno najvišeg standarda HDTV.

(Hina) xtam yds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙