Kako u četvrtak prenosi sarajevski "Dnevni avaz" ponude za preuzimanje 49 posto vlasništva u "BH Airlinesu" poslali su turska tvrtka "Tarhan & Tower Airlines" čije je sjedište u Istanbulu te "Air Asia", vodeća azijska niskobudžetna zrakoplovna tvrtka.
Ponude se razlikuju utoliko što je "T&T Airlines" koji je već razvio mrežu linija diljem Europe u pismu namjere poslanom federalnoj vladi odmah ponudio uvođenje u promet dva zrakoplova tipa McDonell Douglas MD-82 a naknadno nabavu još deset letjelica za prijevoz putnika i robe.
"Air Asia" je pak zainteresirana za gradnju svog regionalnog središta u Europi te su stoga zatražili dodatne informacije o tome što bi za njih značio ulazak u vlasništvo "BH Airlinesa".
Kako pojašnjava ministar Bijedić iz te su tvrtke već naznačili da im se sarajevska zračna luka ne uklapa u planove, posebice zbog vremenskih uvjeta, no priliku vide u Mostaru koji im je zanimljiv i zbog blizine Međugorja.
"Dakle, oni bi tamo pravili svoje regionalno središte ali bi u BiH ušli putem 'BH Airlinesa'", kazao je Bijedić.
U vladi Federacije BiH izričiti su kako svaki dogovor podrazumijeva da 51 posto vlasničkog udjela u "BH Airlinesu" mora ostati u državnom vlasništu.
Ranije je partner "BH Airlinesa" bio "Turkish Airlines" no ta se tvrtka odlučila povući iz ovog posla.
"BH Airlines" trenutačno ima samo dva manja putnička zrakoplova i toj je tvrtki nužna dokapitalizacija kako bi opstala na zahtjevnom tržištu zračnog prometa.