Izrazili su ogorčenje zbog ukidanja velikog broja međunarodnih vlakova strahujući da će se zbog toga smanjiti broj radnih mjesta.
Koprivnički kolodvor od prosinca ove godine postat će tek mala stanica s nekoliko križanja vlakova i to bez ijednog međunarodnog vlaka, kazao je zamjenik predsjednik Sindikata strojovođa Dalibor Petrović.
Prvi put otkako je izgrađena pruga do Rijeke, Uprava HŽ-a, postavljena od Vlade, donosi odluku o ukidanju triju međunarodnih vlakova za Beč i Budimpeštu te dva pogranična vlaka za Gyekenyes. Time su prekinute sve veze Hrvatske s Mađarskom, a uprava HŽ-a, čini se, želi ukidanjem vlakova potpuno izolirati od svijeta BiH, kazao je Petrović.
No osim putničkih vlakova, kaže, u ovoj regiji teretni utovar moći će se obavljati samo u Koprivnici, Virju, Botovu te Virovitici i Bjelovaru, dok to više neće biti moguće u nizu drugih mjesta. To je totalna devastacija željezničkog sustava, a uložena su znatna sredstva u remont pruge.
Mario Grbešić, dopredsjednik Sindikata prometnika vlakova Hrvatske, upozorio je i na gubitak radnih mjesta koji dolaze s gubitkom vlakova.
Uprava HŽ-a je kao razlog ukidanja vlakova navela uštede, no sindikatima nije jasno o kakvim se tu uštedama radi ako su željeznice javni servis građanima. Stoga ne vjerujemo da će se ovom odlukom išta uštedjeti, već ćemo samo nazadovati i to u vrijeme kada ulazimo u EU, kaže Grbešić.
Cijela je situacija, smatraju sindikati, pripremanje terena za strane željezničke operatere.
Ulaskom u Europsku uniju od srpnja 2013. se liberalizira željezničko tržište u teretnom prijevozu pa će strani operateri moći ući u Hrvatsku i jednostavno pregaziti HŽ Cargo. Moći će voziti po željezničkoj infrastrukturi, samo će platiti trasu, objašnjava Petrović. Predstavnici sindikata smatraju da bi vrlo brzo takva sudbina mogla zadesiti i HŽ Putnički prijevoz, a onda će svi ostati bez posla.