Međutim, u odnosu na prošlogodišnji svibanj, broj prodanih automobila u Hrvatskoj manji je za 498, ili za 12,85 posto.
U prvih pet ovogodišnjih mjeseci, pak, u Hrvatskoj je prodano 16.836 novih automobila, a to je za 1.680 vozila, ili 9 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine.
Tržište automobila u Hrvatskoj pod utjecajem je promjene porezne regulative, odnosno povećanja PDV-a sa 23 na 25 posto te novog načina obračuna PDV-a na kupnju automobila kao sredstva za rad, koji je stupio na snagu 1. ožujka ove godine.
U veljači je prodaja nakratko povećana jer su poduzetnici do 1. ožujka mogli u obračunu PDV-a odbiti 70 posto pretporeza pri kupnji automobila, pa su požurili do tada iskoristiti tu povlasticu. S druge strane, neki građani koji su možda dvojili o kupnji automobila, požurili su s kupnjom ne bi li uštedjeli na nižoj stopi PDV-a.
Potom je uslijedio pad prodaje u travnju koji je pokazao da je učinak nove regulative bio privremen, a u svibnju se prodaja vratila a uobičajene brojke.
Najprodavanija marka u prvih pet mjeseci je Volkswagen, s prodanim 2.231 vozilom i tržišnim udjelom od 13,2 posto.
Na drugom mjestu je Peugeot, s 1.464 automobila i udjelom od 8,7 posto, a treći je Opel, s 1.403 prodana vozila i udjelom od 8,3 posto.
Među popularnim markama redom su još Renault, Citroen, Hyundai, Chevrolet, Kia, Škoda i Ford.
Najprodavaniji model u Hrvatskoj u prvih pet mjeseci je Opel Astra, s prodanih 664 vozila. Slijede Volkswagenovi modeli Polo i Golf te Hyundai i30 i Renault Megane.
Među prvih deset još su Citroen C4, Opel Corsa, Volkswagen Passat, Škoda Octavia i Peugeot 308.