Kako navode iz HUO-a, u skupini neživotnih osiguranja zaračunata bruto premija na kraju veljače iznosi 1,3 milijarde kuna, što je 1,1 posto manje u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, dok se kod životnih osiguranja bilježi rast premije za 4,1 posto, na 364 milijuna kuna.
U ukupnoj premiji i u neživotnim osiguranjima najzastupljenija vrsta su i nadalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila sa zaračunatom bruto premijom od 420,8 milijuna kuna, što je u odnosu na veljaču prošle godine rast za 3,8 posto. Ta vrsta osiguranja u premiji neživotnih osiguranja ima udio od 32,37 posto, a u ukupno zaračunatoj premiji 25,29 posto.
U skupini životnih osiguranja zaračunata bruto premija iznosi 364 milijuna kuna, pri čemu najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom od 316,7 milijuna kuna, što je porast za 3,6 posto u odnosu na veljaču prošle godine.
Podaci HUO-a po društvima osiguranja pokazuju da većina velikih osiguravajućih kuća, izuzev Allianza, bilježi pad premije osiguranja, dok visok postotni rast ima nekoliko manjih osiguravajućih društava.
Vodeći hrvatski osiguravatelj i nadalje je Croatia osiguranje i njegova zaračunata bruto premija na kraju veljače je gotovo 648 milijuna kuna. To je pad zaračunate premije za 2,1 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, pa je i udio tog osiguravatelja pao sa 39,79 posto krajem veljače prošle na 38,94 posto krajem drugog mjeseca ove godine.
Drugo mjesto na hrvatskom tržištu ima Allinaz koji je, s rastom premije za 12,4 posto, na 209,7 milijuna kuna krajem veljače, povećao svoj udio sa 11,22 posto na 12,6 posto.
Na trećem i četvrtom mjestu su dva osiguravajuća društva koja se bave neživotnim osiguranjima, Euroherc s premijom od 132,1 milijun kuna te Jadransko osiguranje s premijom od 92,4 milijuna kuna. Oba bilježe pad zaračunate premije u odnosu na veljaču prošle godine, Euroherc za 4 posto, a Jadransko za 0,6 posto. Tržišni udio Euroherca iznosi 7,94 posto, a Jadranskog osiguranja 5,5 posto.
Triglav osiguranje bilježi pad zaračunate bruto premije za 11,2 posto, na 75,4 milijuna kuna krajem veljače, a njegov je udio na tržištu osiguranja 4,53 posto.