Dodaje se da aktualni sastav Uprave dovodi do sukoba interesa koji može rezultirati donošenjem odluka koje su suprotne interesima upravitelja infrastrukture, a preferiraju interese željezničkih prijevoznika.
Skupština upravitelja infrastrukture po zakonu mora očuvati njegovu neovisnost s obzirom da odlučuje o imenovanju i opozivu članova uprave, o upotrebi ostvarene dobiti te donosi poslovni plan, kažu u ARTZU-u uz opasku da se donošenjem poslovnog plana izravno utječe na prihode i rashode upravitelja infrastrukture.
"Prihodi, posebno od pristojbe za korištenje željezničkih usluga, u izravnoj su vezi s autonomnom funkcijom upravitelja zbog određivanja visine i naplate pristojbe", kaže se u priopćenju.
Zbog svega toga ARTZU je nalažio Skupštini HŽ Holdinga da u roku od 30 dana ispravi nezakonitost.
ARTZU je nezavisno državno tijelo koje kontrolira i nadzire pristup i korištenje željezničkih usluga na tržištu i nametanje pristojbi s ciljem da osigura jednake uvjete za sve ponuđače.