FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TIH: brojali smo vrijednost oglasnog prostora, a ne koliko je potrošeno

Autor: trub
ZAGREB, 24. studenog 2011. (Hina) - TIH i GONG nikada nisu iznosili koliko je neka stranka potrošila, nego kolika je vrijednost oglasnog prostora, poručio je danas član Uprave Transparency International Hrvatske (TIH) Zorislav Antun Petrović, komentirajući prozivke da su TIH i GONG nedavno iznijeli neistinite podatke o tome koliko su pojedine političke stranke utrošile prvog dana službene izborne kampanje.

"Mi nikad nismo tvrdili da je netko potrošio, nego da je vrijednost oglasnog prostora koji su pojedine stranke, koalicije i neovisne liste imale tolika i tolika", izjavio je Petrović novinarima nakon prezentacije rezultata istraživanja Transparency Internationala u Novinarskom domu.

Naglasio je kako su TIH i GONG odabrali najednostavniji način kako izraziti vrijednost oglasnog prostora, pobrojavši minute, odnosno sekunde u elektronskim medijima, broj izbornih plakata te veličinu oglasa u novinama. "S obzirom da su to ipak kruške i jabuke najjednostavnije je bilo izraziti novčanu protuvrijednost ukupnog oglasnog prostora, s tim da smo se koristili isključivo javnim izvorima i na temelju toga izračunali kolika je vrijednost oglasnog prostora", istaknuo je Petrović.

Upitan koliko vjeruje izvješćima o financiranju izborne promidžbe koja su podnijele stranke, odgovorio je kako TIH nema razloga ne vjerovati tim izvješćima te izrazio nadu da će vidjeti kolike su stranke dobile komercijalne popuste u medijima za svoje oglašavanje.

"Po našem tumačenju, komercijalni popust ne može postojati, može postojati samo donacija, s tim da ta donacija ne može biti veća od 200 tisuća kuna, jer inače se tu otvara mogućnost za razne špekulacije i tumačenja zakona koja mi smatramo iznimno štetnima u ovoj fazi izbora", ocijenio je.

Nakon što su TIH i GONG prije nekoliko dana objavili podatke o tome koliko su stranke utrošile novca prvoga dana kampanje i prije njezinog službenog početka, HDZ je te dvije nevladine udruge prozvao za iznošenje neistinitih podataka i upozorio da tako narušavaju ravnopravnu izbornu utakmicu i predstojeće izbore čine netransparentnima.

Naime, GONG i TIH su objavili da je ta stranka 17. studenoga, prvoga dana kampanje, na oglašavanje potrošila 1.551.720 kuna bez PDV-a, dok je HDZ-ov izborni stožer naveo da je stranka potrošila nešto više od milijun kuna s PDV-om.

(Hina) xtr yrkor

An unhandled error has occurred. Reload 🗙