FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U ZKM-u premijera "Pisma Heineru Muelleru"

Autor: gvla
ZAGREB, 9. listopada 2011. (Hina) - Premijerom predstave "Pismo Heineru Muelleru" u režiji srbijanskog redatelja Bojana Đorđeva Zagrebačko kazalište mladih (ZKM) večeras je pred prepunim gledalištem izvelo svoju prvu ovogodišnju premijeru.

Prva od tri premijere koju ZKM planira do kraja ove godine, predstava "Pismo Heineru Muelleru" scenski je projekt tzv. "angažiranog teatra" prema nagrađivanom tekstu dramaturga, pisca i teoretičara Gorana Ferčeca "Upute za izvedbu drame na temu H, pismo Heineru Muelleru, bilješke".

Riječ je o atipičnom dramskom tekstu pisanom bez klasične podjele lica, kojemu autor pristupa kao nedefiniranoj materiji koja nije određena niti žanrovski niti rodovski, čija se performativnost ostvaruje preko instrukcija u drugom licu jednine potencijalnom izvođaču – glumcu, gledatelju, slučajnom prolazniku, kao neka vrsta prijedloga za izvedbu.

"Tekst tematizira svakodnevne radnje promatrane s pozicije izvedbenosti, htjeli smo probati vidjeti kakvi su to svakodnevni nevidljivi zadaci koji se pred nas postavljaju, te što bi za nas značilo kad bi se u tu društvenu koreografiju uvela neka vrsta malih neposlušnosti", kazao je Đorđev.

Predstava prati pokušaj jednoga čovjeka da se, povratkom iz Berlina u neimenovani grad na istoku, integrira u društvo opterećeno strahom od posljedica odstupanja od uobičajenog društvenog života, gdje je otegotna okolnost u izvedbi sve što odskače od tipičnog.

On ne radi ništa radikalno nego samo osvještava svoje ponašanje, svakodnevne socijalne koreografije počinje promatrati kao takve – koreografije, dajući im time dimenziju izvedbenosti, razvijajući dramsku napetost kroz odnos pojedinca prema sustavu kroz koji prolazi.

Taj njegov pokušaj gledatelju nastoji prenijeti glumački trojac Goran Bogdan, Daniel Ljuboja i Frano Mašković. Izvodeći postupke jednog protagonista oni mu, prema riječima autora Ferčeca, "daju potencijalnu mnoštvenost".

Mada tekst u sebi sadrži određenu dozu interaktivnosti, od publike se ne traži nikakav angažman, ističe Ferčec, dodajući kako je predstava rezultat suradnje u kojoj su ravnopravno s redateljem, svaki sa svoje autorske pozicije, sudjelovali kako sam autor, tako i scenograf Siniša Ilić, kostimografkinja Doris Kristić i koreografkinja Selma Banich.

Beogradska skupina Nina Levkov, koja se bavi improvizacijama u zvuku, predstavi je dala zvukovnu dimenziju koja, kako napominje Ferčec, nije glazba u klasičnom smislu, već niz određenih zvukova, frekvencija, objedinjenih u jednu scensku sliku, položenih na određeni način u prostor.

Bojan Đorđev kazališni je redatelj koji radi u institucionalnome i nezavisnom kazalištu. Autor je, redatelj i izvođač brojnih kazališnih projekata u Beogradu i nekoliko u Stuttgartu, Beču, Lyonu i Gentu. Suosnivač je platforme Teorija koja Hoda i TkH časopisa za teoriju izvođačkih umjetnosti. Ovo je njegov prvi redateljski angažman u Hrvatskoj, no svojim je predstavama i projektima već 10 godina kontinuirano prisutan na hrvatskoj umjetničkoj sceni.

Ferčec, jedan od najnagrađivanijih hrvatskih dramskih pisaca mlađe generacije, dosad je surađivao na mnogim plesnim i kazališnim projektima. Za ovaj je tekst dobio nagradu Austrijskog kulturnog foruma za godinu 2007. Tekst je dosad preveden na njemački, slovenski i engleski jezik.

(Hina) xgvla yjn

An unhandled error has occurred. Reload 🗙