Deklaraciju, koja je utvrdila pet glavnih smjerova suradnje turizma i medija s ciljem jačeg pozicioniranja turizma u medijskim planovima, u ime UNWTO-a potpisao je njegov glavni tajnik Taleb Rifai, a u ime hrvatske Vlade ministar turizma Damir Bajs.
Među glavnim smjerovima suradnje turizma i medija naznačeni su kreiranje aktivnog dijaloga između javnog i privatnog sektora te medija s naglaskom na plasiranje kvalitetnih informacija, kao i pozicioniranje turizma u medijima kao pokretača ekonomskog rasta, zapošljavanja i održivog razvoja.
Mediji mogu praćenjem turizma i potporom aktivnosti UNWTO-a pomoći i u osvješćivanju javnosti i poslovnog sektora o vrijednosti turizma, stoji u Deklaraciji.
Ocjenjujući samu konferenciju uspješnom i zahvalivši se jedan drugome Rifai i Bajs su na vrlo dobro posjećnoj konferenciji za medije naglasili i kako je odaziv sudionika iz turizma i medija iz cijelog svijeta bio iznad očekivanog, što potvrđuje ispravnost odluke o njenoj organizaciji i to baš u Zagrebu.
Istaknuvši da razvoju hrvatskog turizma treba odati priznanje jer je postao važan sektor za nacionalnu ekonomiju, Rifai je zahvalio hrvatskoj Vladi i ministru Bajsu na sjajnoj organizaciji. Medijima je poručio da mogu pridonijeti izgradnji mosta suradnje s turizmom koji je sve važniji za živote ljudi iako to javnost ne doživljava uvijek tako.
Naglasivši da je ta konferencija prva o turizmu u Hrvatskoj na svjetskoj razini, ministar Bajs zahvalio jer brojnim stranim i domaćim novinarima koji su je pratili kazavši da je hrvatski turizam važan za nacionalnu ekonomiju čineći 15 posto BDP-a i znatno pridonosi zapošljavanju.
I on je kazao da mediji mogu pridonijeti boljem razumijevanju turizma kao i komunikaciji s javnošću, posebno o važnosti javno-privatnog partnerstva.
Odgovarajući na brojna pitanja stranih novinara o hrvatskom turizmu Bajs je kazao da će ova godina prema očekivanjima završiti s gotovo 11,5 milijuna turista, od kojih je oko 90 posto stranih, te s više od 57 milijuna noćenja.
To će biti porasti u odnosu na prošlu godinu, čime će Hrvatska zadržati svoju poziciju među prve dvije-tri zemlje na Mediteranu, ali i godinu završiti s oko milijun gostiju više nego do sada najuspješnije pretkrizne 2008.
Glavnim izazovima za hrvatski turizam označio je svrstavanje u društvo najboljih, dalji rad na podizanju kvalitete, što je bio cilj i zadnje tri-četiri godine, kao i skori ulazak Hrvatske u EU te regionalne projekte.