Već devetu sezonu Festival dovodi najatraktivnije izvedbe svjetskih pozornica, a unatoč smanjenju sredstava za 20 posto, u Zagreb dolazi jednak broj predstava koje su po kvaliteti još bolje nego prošle godine, rekla je Dubravka Vrgoč, koja je s Ivicom Buljanom umjetnička ravnateljica Festivala.
Pet predstava s rasponom od performansa i multimedijalnih projekata do ekspresionističkog i radikalnog fizičkog teatra bit će prikazano na pozornicama Zagrebačkog kazališta mladih (ZKM), Hrvatskog narodnog kazališta i Dramskog kazališta "Gavelle".
Festival otvara njemački redatelj Thomas Ostermeier s radikalnom interpretacijom Shakespeareova Othella, u izvedbi berlinskog teatra "Schaubuehne am Lehniner Platz". Ostermeier, koji treći put gostuje u Zagrebu, klasično djelo ispisuje novim estetskim i političkim kontekstom, istaknuo je Buljan.
U Zagreb dolazi i hvaljeni flamanski umjetnik već poznat domaćoj publici, Jan Fabre s predstavom "Prometej, krajolik II", autorskom vizijom mita o Prometeju, koja sintetizira Fabreov pogled na svijet, vizualnu umjetnost i likovni izraz.
Prvi put u Hrvatskoj gostovat će nizozemski redatelj Ivo van Howe, jedna od ključnih figura novog teatra. Predstavit će se scenskim projektom "Premijera" nastalim po filmu "Opening Night" (1977.) američkog redatelja Johna Cassavetesa, u izvedbi Toneelgroepa iz Amsterdama. Ova inovativna predstava poziva publiku na uzbudljivu interakciju - sudjelovanje na glumačkoj probi, a zatim i na snimanju filma uživo.
Bečki Burgtheater u Zagreb dolazi s uprizorenjem viktorijanskog hita Oscara Wildea "Dorianom Grayem", u režiji Bastiana Krafta. Riječ je o warholovskom performansu u kojemu se u nedogled umnožava slika Doriana Graya, a strah od starenja pretočen je u suvremenu priču o opsesiji izgledom i savršenim tijelom.
U završnici Festivala publika će moći pogledati "Gardeniju" belgijskog koreografa i redatelja Alaina Platela. Priča je to o barcelonskom kabareu pred zatvaranjem i njegovim umirovljenim zvijezdama, transvestitima koji pripremaju neke od najljepših glazbeno-plesnih točaka, imitirajući Marlene Dietrich, Dalidu i Lizu Minelli. Bez trunka voajerizma, s puno emocija i nježne sjete "Gardenia" gradi jedinstven scenski doživljaj koji je osvojio svjetske pozornice od Londona i Pariza do New Yorka, ističu organizatori.