"Tražimo od Vlade da najkasnije do kraja kolovoza ove godine sazove sastanak povjerenstava za praćenje procesa privatizacije brodogradilišta, u kojima su zastupljeni i sindikalni predstavnici, te da nam se predoče sadržaji programa restrukturiranja hrvatskih brodogradilišta o kojima ne znamo ništa, to jest ne znamo kolike će biti investicije u brodogradilišta, koliko će radnika u njima ostati bez posla i tko će provoditi i financirati programe restrukturiranja", rekao je predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragičević.
Naglasio je kako je takav sastanak potrebno sazvati žurno jer 5. rujna ove godine počinje "nulto izvješće" prema Europskoj komisiji o restrukturiranju brodogradilišta što će trajati pet godina.
Po njegovim tvrdnjama puno je upitnika nad sudbinom hrvatskih brodogradilišta, a sindikati su spremni sudjelovati u njihovu spašavanju, ali tek nakon što ih Vlada izvijesti što piše u programima restrukturiranja.
Na sastanku, koji bi sazvala Vlada, trebali bi biti i predstavnici Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja i Agencije za upravljanje državnom imovinom, dodao je.
Ukoliko vlada odbije zahtjev za ovakvim sastankom, upozorio je Dragičević, onda će Sindikat metalaca Hrvatske, zajedno s ostalim sindikatima koji djeluju u brodogradilištima, odlučiti o daljnjim mjerama.
Predsjednik sindikalnog Odbora hrvatske brodogradnje Juraj Šoljić je izvijestio kako je taj odbor nedavno poslao pismo premijerki Jadranki Kosor u kojem je zatraženo da Vlada donese odluku po kojoj bi dosadašnja povjerenstva za praćenje procesa privatizacije brodogradilišta nastavila u ime Vlade procjenjivati programe njihova restrukturiranja.
"Do sada nije definirano tko će u ime Vlade kontrolirati ispunjavaju li se sve obveze iz programa restrukturiranja", kazao je.
Šoljić je rekao i kako ima informacije da su konzultanti Europske komisije predlagali planove za "ujedinjavanje tri brodogradilišta - riječkog 3. maja, Kraljevice i Brodotrogira".
Glavni povjerenik SMH u Brodosplitu Joško Franić upozorio je kako bi splitsko brodogradilište moglo zapasti u grdne probleme ukoliko se francuskom naručitelju do 30. rujna ne isporuči ro-pax brod (kombinacija trajekta i putničkog broda), vrijedan 150 milijuna eura.
Taj je brod trebao Francuzima biti predan 30. ožujka ove godine, ali je krajnji rok odgođen do 30. rujna ove godine jer je bilo poteškoća s nekim generatorima i softverima, objasnio je Franić. Bude li se prekoračio taj krajnji rok za isporuku ovog broda onda njegov vlasnik može "iskočiti" iz ugovora, a to bi se, upozorio je, odrazilo na cijeli splitski škver.