Matijašević je rekao da su priče o globalnim financijskim poremećajima kao uzročnicima krize u Hrvatskoj ostale bez temelja, jer je globalna ekonomija prebrodila krizu, a domaća još ima pad gospodarskih aktivnosti.
Naveo je da brodogradnja zaslužuje više pozornosti, da 3. maj, Kraljevica i Brodotrogir predugo čekaju odgovore na dostavljene poslovne planove te da Ministrstvo obrane još uvijek nije poduzeo ništa u vezi raspisivanja natječaja za gradnju brodova za potrebe Hrvatske ratne mornarice.
Istaknuo je da su moguća nova poskupljenja trajektnog prijevoza kod nacionalnog brodara i da je poražavajuće da prijevoz četveročlane obitelji brodom od Splita do Lastova s povratkom stoji oko 1600 kuna.
Matijašević je ocijenio da se o učincima ulaska Hrvatske u EU dovoljno ne skrbi te da će domaće ribarstvo bez značajnijih priprema teško podnijeti nove uvjete. Naglasio je da bi država trebala omogućiti ribarima obnovu flote u hrvatskim brodogradilištima uz povoljne kreditne aranžmane.
Smatra da bi trebalo uvesti povlaštenu stopu PDV-a za turizam i ugostiteljstvo, da se zanemaruje povezanost tih djelatnosti s poljoprivredno-prehrambenom industrijom te da porast cijena i potražnje hrane u svijetu nameću potrebu modernizacije poljoprivrede.
Govoreći o bankama, naveo je primjer Mađarske u kojoj je s bankama postignut dogovor o zamrzavanju tečaja franka za korisnike kredita na tri godine i jednu banku na domaćem tržištu koja će, kako je rekao, nuditi kredite u kunama, bez valutne klauzule.
Građevinarstvo je najviše pogođeno, pa predlažemo da se snizi i stopa PDV-a za neprodane stanove te da se novim infrastrukturnim projektima pomogne toj djelatnosti, rekao je Matijašević.
(Hina) xhsup yds