Tribina je organizirana s ciljem osvješćivanja i educiranja javnosti o problemu međuvršnjačkog nasilja u osnovnim školama a u sklopu programa "Savjetovalište za prevenciju, medijaciju i suzbijanje svih oblika nasilnog ponašanja u obitelji" te projekta "Slušam, čujem, razumijem".
Valerija Baran, pedagoginja OŠ bana Josipa Jelačića, govorila je o iskustvima te škole u provođenju preventivnih programa, ocjenivši kako je manje fizičkog nasilja od kada se oni provode.
Preventivni programi koji uče prihvatljivim oblicima ponašanja potrebni su od najranijih dana, od prvih razreda osnovnih škola pa i od vrtića jer, ističe Baran, danas se ti programi provode s djecom 7. i 8. razreda kada je već kasno i puno teže mijenjati navike.
Moramo raditi na suzbijanju emocionalnog nasilja, ruganja i isključivanja djece iz grupa, kazala je Baran koja misli da je danas smanjen prag tolerancije na nasilje te se sve više mirimo sa situacijom da je nasilje "normalno".
Govoreći o porastu vršnjačkoga nasilja, odvjetnica Ljubica Matijević Vrsaljko koja je radila na projekta "Slušam, čujem, razumijem", kazala je kako su djeca točno onakva kakvi smo mi, odnosno, kakvi su uvjeti u kojima žive (obitelj, društvo, škola, mediji).
Ističe da se djeca žale da ih roditelji i nastavnici ne razumiju te da nemaju osjećaj da će biti zaštićeni i dobiti pomoć ako se obrate nadležnim službama. I roditelji vape za pomoć, oni ne razumiju svoju djecu, a uz to su ili nezaposleni ili prezaposleni, u problemima alkoholizma ili obiteljskog nasilja, kaže Vrsaljko.
Centri za socijalnu skrb, po njezinim riječima, ostali su na razini od prije dvadeset godina, s problemima manjka zaposlenih, uvjeta rada i kapaciteta, iako im se posao znatno uvećao.
Psihologinja privatne psihološke prakse "Beka i El" Anamarija Frajman govorila je o uzrocima nasilja među djecom i metodama obrane te ulozi odraslih u radu sa žrtvama nasilja. Po njezinim riječima, bitno je pokazati žrtvama nasilja da postoje odrasli koji će se zauzeti za njih. Zauzela se za provođenje primarne prevencije, odnosno, za podučavanje djece što raditi kada smo ljuti, kako se zauzimati za sebe te za razvijanje strategija prema sebi i okolini.