Iza kolege Zeca, koji je poginuo prije tjedan dana prilikom istovara tereta, ostali su nezaposlena supruga i dvoje male djece, a poslodavac mu je ostao dužan još tri plaće, kazao je predsjednik sindikata Miljenko Gočin.
Gamont je građevinska tvrtka koja zapošljava oko 150 vozača kojima, međutim, ne daje valjane ugovore o radu, prisiljava ih na rad od 15 - 16 sati dnevno, ne isplaćuje im redovito plaće, ucjenjuje ih i mobbingira, ustvrdio je Gočin.
Dijelu vozača koji su došli na Zečev pogreb poslovođa je zaprijetio da će dobiti otkaze, što je u toj tvrtki uobičajeni način pritiska na zaposlene kako bi ih se prisililo na šutnju, ustvrdila je na konferenciji nekolicina vozača, među kojima i brat preminulog Mirko Zec.
Vozači još nisu primili plaće za ožujak, a inače im se isplaćuje oko 3000 kuna preko platne liste, te još 2000 do 2500 kuna "u koverti". Prekovremeno znaju imati i po stotinjak sati mjesečno, što predstavlja rizik za same vozače, ali i ostale sudionike u prometu, rečeno je na konferenciji.
Zbog brojnih nepravilnosti sindikat je prije mjesec dana podnio prijave Državnom inspektoratu i Inspekciji cestovnog prometa pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, no oni do danas nisu reagirali.
Gočin stoga najavljuje da će sindikat idući ponedjeljak podnijeti prijavu i Državnom odvjetništvu te inzistira da u Gamont hitno uđu sva nadležna tijela – Inspekcija rada, Inspekcija cestovnog prometa, Porezna uprava i kriminalistička policija.
Od poslodavca traži hitno izdavanje valjanih ugovora o radu svim zaposlenima, isplatu svih zaostalih plaća i dnevnica, te poslovanje striktno po Zakonu o mobilnim djelatnicima. U protivnom će u roku osam dana Sindikat hrvatskog vozača organizirati sve raspoložive industrijske akcije, rečeno je na konferenciji.