Projekt SMEPASS - Promocija i pružanje savjetodavnih usluga malom i srednjem poduzetništvu trajat će 18 mjeseci, financira se sredstvima pretpristupnih fondova EU (IPA) uz sufinanciranje državnog proračuna Hrvatske.
Cilj projekta je promocija i pružanje specijaliziranih usluga savjetovanja malom i srednjem poduzetništvu s naglaskom na tvrtke iz slabije razvijenih područja radi povećanja njihove konkurentnosti, s tim da će glavni fokus biti na uslugama savjetovanja iz područja marketinga, razvoja proizvoda i poboljšanja kvalitete, rečeno je na predstavljanju.
"Projekt dolazi u pravo vrijeme budući da će Hrvatska uskoro postati dijelom zajedničkog europskog tržišta", kazao je šef odjela za financije i ugovore Delegacije EU u Hrvatskoj Dimitrios Kalogeras.
Male i srednje tvrtke ne bi se trebale bojati zajedničkog europskog tržišta već na to gledati kao na priliku, rekao je Kalogeras, dodavši da se konkurentnost povećala u mnogim novima članicama EU-a. Prednosti su, kaže, daleko veće od rizika.
Naglašava i da se male i srednje tvrtke moraju dobro pripremiti za europsko tržište, naporno raditi, pokazati dobru praksu i uskladiti poslovanje s uvjetima na tržištu, čemu će, kako je kazao, pomoći sredstva iz EU-a koja će za male i srednje tvrtke biti znatno veća ulaskom u EU.
Državna tajnica Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva Tihana Kraljić ističe da Hrvatska za poticaje malim i srednjim tvrtkama planira u ovoj godini izdvojiti 407,9 milijun kuna od čega se preko 40 milijuna kuna odnosi na participiranje u europskim projektima.
Projekt SMEPASS, kako je istaknuto, pružit će promociju konzultantskih usluga za male i srednje poduzetnike putem medijske kampanje, radionica te promotivnih materijala kao i kroz izravno savjetovanje namjenjeno malim i srednjim poduzetnicima diljem Hrvatske.
Projekt je prvenstveno usmjeren prema mikro i malim poduzećima s posebnim naglaskom na one iz slabije razvijenih regija.
Očekuje se da će kroz taj projekt konzultantske usluge iskoristiti 150 mikro poduzeća (s manje od 10 zaposlenika) te približno 50 malih i srednjih poduzeća, ukupno njih najmanje 200.
Savjetovanje koje će se pružati u okviru projekta biti će besplatno, a sve s ciljem promoviranja takve vrste savjetovanja među rukovodećim kadrovima malih i srednjih tvrtki.