FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Kalmeta o nesreći kod Zalesine i tunelu Stupici

Autor: dduk
ZAGREB, 8. travnja 2011. (Hina) - Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta izjavio je danas kako je nakon željezničke nesreće kod Zalesine učinjeno sve što je zakonom predviđeno te odmah osnovano povjerenstvo, a MUP obavio očevid.

"Kako su mi rekli, do večeras bi trebao biti gotov posao povjerenstva glede uzroka nesreće. Za sada sve činjenice pokazuju da se odronilo kamenje na koje je naletio teretni vlak", kazao je Kalmeta odgovarajući na novinarske upite nakon današnje vladine sjednice.

Nesreća, u kojoj je poginuo strojovođa, a njegov pomoćnik ozlijeđen, dogodila se sinoć oko 18,20 sati na pruzi Zagreb - Rijeka kad je vlak, koji je vozio iz Zagreba prema Rijeci, iskliznuo iz tračnica između kolodvora u Skradu i Zalesine ispred tunela Kupjaka.

Čelnici HŽ-a na današnjoj su konferenciji za novinare izvijestili kako se nastoji ukloniti kompozicija vlaka s pruge na mjestu nesreće i očekuje se da bi se kasno navečer ili sutra ujutro pruga trebala u potpunosti osposobiti za siguran promet.

Na upit o zahtjevima da se ispitaju okolnosti probijanja tunela Stupice na cesti Makarska-Vrgorac, koja je zatvorena od listopada prošle godine kad je na cestu pala odlomljena stijena, Kalmeta je kazao kako su Hrvatske ceste (HC) posao obavile po zakonu, ali i da zbog nepotrebne politizacije razmišlja predložiti HC-u provedbu otvorenog postupka javne nabave.

Saborski zastupnik Hrvatskih socijaldemokrata Ivica Pančić u otvorenom je pismu predsjednicu vlade Jadranku Kosor pozvao da ispita okolnosti probijanja tunela Stupice s obzirom na to da, kako tvrdi, postoje sve naznake da je riječ o korupciji.

Pančić navodi da se, po pisanju pojedinih medija, posao dodjeljuje izravnom pogodbom, uz nepoznatu cijenu, te tvrdi da taj 200-metarski tunel uopće nije bilo potrebno probijati jer je za nesmetan promet bilo dovoljno "ukloniti odlomljenu stijenu".

Ministar Kalmeta podsjetio je da su Hrvatske ceste, kad se stijena odlomila, zatražile od struke da kaže kako riješiti taj problem. Struka je tada rekla da postoje dva rješenja - ukloniti stijenu, za što bi trebalo od vrha kaskadno rušiti brdo, ili izgraditi tunel, rekao je napomenuvši i kako je struka procijenila da je prvo rješenje puno skuplje nego tunel te da je tada odlučeno da se probije tunel.

Tada su Hrvatske ceste, kako bi to bilo što prije gotovo, jer je to doista velik problem za stanovništvo tih mjesta, zahtjev podastrle vladi tako da, po zakonu o građenju, mogu početi graditi bez građevne dozvole, ali da se ona pribavi u roku od četiri mjeseca. Nakon toga bi se, po zakonu o javnoj nabavi, išlo u pregovarački postupak, koji je puno brži nego klasičan javni natječaj. Međutim, kako se to politizira, opet poziva na neku korupciju, razmišljam da predložim HC-u provedbu otvorenog postupka javnog natječaja, što bi produžilo rokove otvorenja državne ceste Makarska-Vrgorac kod Stupice, kazao je Kalmeta. Ponovio je kako su Hrvatske ceste sve obavile po zakonu te su se čak savjetovale s državnim odvjetništvom.

(Hina) xrkor/xduk ymć

An unhandled error has occurred. Reload 🗙