Predsjednik SHV-a Miljenko Gočin kaže da vozači bez vlastitog novca ne bi mogli financirati sve potrebe koje se pojavljuju na putu, iako su ture na kojima su angažirani vrlo isplative. Primjerice, prijevoz kamiona robe iz Njemačke u Kirgistan naplaćuje se 14.500 eura pri čemu se prijevoznicima unaprijed isplaćuje 7.000 eura, a po obavljenom poslu ostatak, no problem je u tome što vozači predujam uopće ne vide nego ga uzimaju njihovi poslodavci, a njih na put šalju s premalo novca.
O jednom takvom slučaju govorio je vozač Mato Zečević, donedavno zaposlen u poduzeću Auto Bullesbach iz Lužana u Brodsko-posavskoj županiji, koji je vozeći dionicu Slavonski Brod - Biškek u Kirgistanu proživio pravu dramu i jedva se vratio kući.
Zečević kaže da ga je vlasnik tvrtke Robert Bullesbach 27. studenoga prošle godine poslao na put sa 1.000 eura i 1.000 dolara, sa čime je uspio doći do Bakua u Azerbajdžanu, gdje je čekao na prijevoz preko Kaspijskog jezera. Tada mu je iz tvrtke poslan novac, no u Kazahstanu je opet ostao bez novca, ali je ipak uspio doći do mjesta istovara.
Pravi problemi nastaju u povratku kada Zečeviću prestaju važiti dokumenati, a novac za preživljavanje šalje mu supruga. Na kraju je morao založiti kamion za avionsku kartu te se prije nekoliko dana preko Istanbula vratio u Hrvatsku. Poslodavac ga je, kaže, otpustio i okrivio za gubitak kamiona, zbog čega je bio i priveden.
S problemima zbog nedostatka novca za putne troškova susreću se i drugi hrvatski vozači, kaže Zečević navodeći slučaj jednog kolege koji leži u bolnici u Astani u Kazahstanu zbog ozeblina jer nije imao novca za gorivo, pa ni za grijanje kabine kamiona.
Problema s povratkom u Hrvatsku, kažu u sindikatu, imaju još dvojica vozača kojima novac umjesto poslodavaca šalju njihove obitelji.
Gočin smatra da se takve stvari događaju jer se ne poštuju zakoni koji propisuju kako vozači moraju biti plaćeni, koliko dugo smiju voziti i koja su im prava za vrijeme prijevoznih tura. Kaže da u Hrvatskoj ima previše sitnih prijevozničkih tvrtki i obrta koji jedva opstaju, a sve se na kraju svaljuje na leđa vozača.
SHV, kaže Gočin, neprestano o stanju u prijevozništvu izvještava Vladu i nadležna ministarstva, ali uglavnom bez rezultata. Stoga od mjerodavnih ponovno traži poštivanje zakona i pružanje zaštite i pomoći vozačima u nevolji.