Potrebu za navedenom racionalizacijom iz HTZ-a su objasnili ovogodišnjim povećanim obujmom ugovorenih programa udruženog oglašavanja HTZ-a s turističkim zajednicama, touroperatorima, zračnim prijevoznicima i drugim partnerima.
To su, kako ističu, prioritetne aktivnosti kojima se osigurava zadržavanje stečenih pozicija hrvatskog turizma na međunarodnom tržištu.
Dodaju i da ta racionalizacija marketinških aktivnosti neće utjecati na ukupna kretanja i rezultate s pojedinih tržišta, a među racionaliziranim troškovima su primjerice oni za aktivnosti izrade jedinstvenog hrvatskog turističkog informacijskog sustava, banke fotografija i priprema u izdavaštvu, CD-a/DVD-a, centralnog pretraživača turističke ponude te suvenira.
Troškovi su također smanjeni i za studijska putovanja agenata i poslovne radionice (u Sarajevu, Ljubljani, Minsku, Almati, Riminiju, Oslu i Beču), za manifestacije Hrvatski turistički dan (u Beogradu, Minsku, Bratislavi, Varšavi, Budimpeštu i Kijevu), za tržišna istraživanja i izobrazbu kadrova te za posebnu prezentaciju USTOA (američke putničke agencije).