Svojevrsno zatvaranje "kruga" koje se ima naslutiti na ovoj egzemplarnoj izložbi čini Gorgonu otvorenim i zauvijek relevantnim umjetničkim pokretom, istaknuo je otvarajući izložbu akademik Tonko Maroević .
Na poseban način izložba povezuje Vaništine umjetničke početke i njegovo sadašnje stvaralaštvo, ali tako da nema dvojbe o tomu da se o Gorgoni može izgovoriti posljednja riječ, smatra Maroević. Napomenuo je da se na izložbi, čiji likovni postav potpisuju arhitekt Nenad Fabijanić i autor, može pratiti i Vaniština jedinstvena i nekonvencionalna osamljenička pozicija u umjetnosti vidljiva već u njegovim crtežima i kolažima iz 1944. Po Maroevićevim riječima, Vaništini crteži i kolaži iz toga vremena u sebi već nose "klicu" Gorgone.
Povjesničar umjetnosti Ješa Denegri podsjetio je da je izložba priređena skoro punih pola stoljeća od jednoga neobičnog događaja - kada se iz tiska pojavila jedna za to vrijeme krajnje neuobičajena publikacija - formata 21 puta 17 centimentara na čijoj je bijeloj tankoj kartonskoj korici stajala, otisnuta u sitotisku, jedna jedina riječ - Gorgona.
Kako na početku tako i danas Gorgona, rekao je Denegri, ostaje poput neke dokraja neodgonetnute zagonetke, ali nedvojbeno znakovite i vrlo značajne povijesne umjetničke pojave i to ne samo u umjetnosti i kulturi vlastite sredine nego, istaknuo je, i znatno šire o čemu pak svjedoči i dosad učestalo, a u novije vrijeme i sve intenzivnije, zanimanje za fenomen Gorgone u vrlo uglednoj međunarodnoj umjetničkoj javnosti.
Ravnateljica Gliptoteke HAZU Ariana Kralj rekla je da je izložba korak u novu godinu pa će tako biti otvorena i tijekom siječnja nastupajuće 2011.
Gorgona je jedinstvena umjetnička i intelektualna grupa kolega i prijatelja koja je djelovala u Zagrebu od 1959. do 1966. godine. Članovi grupe bili su slikari Josip Vaništa, Marijan Jevšovar, Julije Knifer, Đuro Seder, kipar Ivan Kožarić, teoretičari i kritičari umjetnosti Radoslav Putar, Matko Meštrović, Dimitrije Bašičević Mangelos i arhitekt Miljenko Horvat. Gorgona se zalagala za nekonvencionalne oblike likovnog izražavanja i prethodila kasnijim oblicima tzv. nove umjetničke prakse.