Nakon rasprave na saborskim odborima utvrđene su neke odredbe koje treba dodatno riješiti kroz drugo čitanje, rekao je Buconjić.
Govoreći o novinama u zakonu, istaknuo je kako se, u skladu s odlukom Ustavnog suda, predlaže ukidanje odredbe po kojoj se vozač koji je počinio neki prometni prekršaj, a imao je do 0,5 promila alkohola u krvi, kažnjavao i za taj prekršaj i za tu količinu alkohola u krvi, tako da više neće biti dvostrukog kažnjavanja.
Izmjenama se zakon usklađuje i s normama Europske unije, pa je tako usklađen tehnički pregled određenih kategorija vozila, a uvedena je i rekategorizacija četverocikala kojima će moći upravljati osobe s "B" kategorijom. Povećane su i kazne za određene prekršaje, kao npr. pretjecanje u tunelu.
Buconjić je naveo da je 2008. do 1. prosinca u prometu poginulo 614 osoba, 2009. poginulo ih je 508, a 2010. godine 386.
To znači da je smrtnost na cestama smanjena za 37 posto i da je spašeno 228 života, rekao je Buconjić i izrazio nadu da će Hrvatska ove godine dostići željeni cilj da ima manje od deset poginulih u prometu na 100 tisuća stanovnika.
Saborski klubovi u raspravi su poduprli to što je lani u odnosu prema 2008. bilo 5,8 posto manje prometnih nesreća, 2,6 posto manje ozlijeđenih i čak 17,5 posto manje poginulih.
Veseli ih i što je u prvoj polovici ove godine u odnosu prema istom razdoblju 2009. smanjen broj nesreća za 16,7 posto, broj ozlijeđenih za 23,1 posto i broj poginulih za 14,5 posto, što znači da su poginule 34 osobe manje.
No, razlikuju se u ocjeni što je pridonijelo takvoj pozitivnoj statistici.
Damir Kajin (IDS) misli da je tome najviše pridonijela recesija, to jest činjenica da se zbog sve lošijeg standarda ljudi manje voze, a Ivan Bogović (HDZ) i Boris Klemenić (HSS) smatraju kako je to uvelike povezano i s novim Zakonom o sigurnosti prometa na cestama.
Kajin se zauzeo i za ozbiljnu reviziju kaznenih odredaba u zakonu, to jest da se razmotri smanjenje dijela kazni za prometne prekršaje. "Dokle će u ovoj zemlji biti praksa da svaku intervenciju u zakon upotpunjujemo sve višim kaznama?" upitao je Kajin i istaknuo da se ne može sve kaznama rješavati te da je to "gubitak osjećaja za trenutak u kojemu žive građani u Hrvatskoj".
Potpredsjednik Hrvatskoga sabora Ivan Jarnjak, koji je predsjedao sjednicom, poručio mu je kako nije rasprava o poreznom zakonu, nego o zakonu koji regulira sigurnost u prometu. "Ovo nije socijalna kategorija pa da - ako mirovine idu dolje - dolje idu i kazne", rekao je Jarnjak.