Ovogodišnji festival obuhvatit će programe i predavanja svjetskih filmologa, Alexandera Horwatha, Olafa Moellera, Nicole Brenez i Goa Hirasawe te filmskih autora Lecha Kowalskog i Klausa Wybornyja, koji bi trebali potaknuti raspravu i refleksiju o oblicima nekomercijalnog prikazivalaštva te o etici, estetici i politici manje zastupljenog, manjinskog kustostva, stoji u današnjoj najavi organizatora festivala, umjetničke organizacije "Film-protufilm".
Središnja tema festivala posljedica je potrebe za redefiniranjem pojma filmskog kustostva, koja se posljednjih godina pojavila u raspravama o digitalnosti, smrti i mutacijama analognog filma, o iščekivanju arhivske i muzejske sudbine filma na celuloidnoj vrpci i izazovima s kojima će se filmski muzeji i arhivi suočiti u digitalnom dobu, dodaje se.
Jasna Žmak, umjetnička urednica festivala napomenula je kako se kustostvo obično veže uz likovnu umjetnost, no u zadnje se vrijeme sve više koristi i u ostalim umjetničkim sferama, pa i u filmu. Na festivalu će se raspraviti i sam pojam filmskog kustostva za koji postoje različita tumačenja, neki njime obuhvaćaju filmske arhive i muzeje, a drugi programe festivala, dodala je.
Na simpoziju "Politike filmskog kustostva" raspravit će se početne teze vezane s filmskim programima, a zaključci će se uvrstiti u zbornik o odabranim povijesnim i suvremenim načinima filmskog predstavljanja i tumačenja.
U programu "Postoji li uzaludnija aktivnost od pokazivanja slika" prikazat će se filmovi Pierrea Clementija i Lecha Kowalskog, u "zvučnoj" selekciji radovi austrijskog redatelja Gerharda Benedikta Friedla, dok će se nekonvencionalne i nekonformističke estetike biti predstavljene u programu Olafa Moellera, stalnog kustosa filmskog festivala u Oberhausenu.
Predavač na tokijskom Sveučilištu Go Hirasawa će u programu "Film & Situacije" predstaviti revolucije u japanskoj umjetnosti, od najradikalnije japanske performerske neoavangardne grupe "Nulta dimenzija" do političke filozofije Masaoa Adachija.
Međunarodni projekt "Filmske mutacije: Festival nevidljivog filma" pokrenut je 2007. u Zagrebu u suradnji s filmolozima i filmskim kustosima iz više zemalja, a nadahnut je njihovim esejima o filmu u knjizi "Filmske mutacije: Promjenjivo lice svjetske filmofilije".
Program tog filmološkog projekta ostvaruje se uz podršku zagrebačkog Ureda za kulturu, obrazovanje i sport, HAVC-a, Hrvatskog društva filmskih redatelja, Ministarstva kulture i drugih.