Stav AZTN-a je da se državne potpore Željezari ne smiju davati te da rješenje treba tražiti u stečaju ili dolasku investitora koji neće koristiti potpore, rekla je Spevec u izjavi za novinare nakon predstavljanja projekta "Provođenje politika tržišnog natjecanja i državnih potpora u Hrvatskoj".
Upitana kako bi AZTN tretirao najam Željezare Split kazala je da problema ne bi bilo ako bi on bio po tržišnim uvjetima.
Spevec kaže da je domaća industrija željeza i čelika veća prepreka za zatvaranje poglavlja o tržišnom natjecanju nego što je to brodogradnja, zbog toga što se Europa odrekla potpora industriji željeza i čelika.
Pored toga, kaže Spevec, u Sporazumu o stabilizaciji i i pridruživanju ne spominje se brodogradnja, ali se spominje obveza restrukturiranja industrije željeza i čelika.
Na ovotjednom sastanku predstavnika radnika i sindikata splitske Željezare te HFP-a i Ministarstva gospodarstva, iznesena su dva prijedloga rješenja vlasničkih odnosa s poljskim Zlomrexom, koji su preduvjet pokretanja proizvodnje.
Prvi je mirni raskid ugovora sa Zlomrexom s tim da Zlomrex svoja potraživanja prema Željezari i sve dionice proda HFP-u za jednu kunu. Zauzvrat bi Fond odustao od naplate korporativnog jamstva. U tom bi slučaju HFP postao vlasnik Željezare te bi se mogao raspisati javni natječaj za najam pogona i pokrenuti proizvodnja.
Po drugoj opciji, HFP bi korporativno jamstvo od 87 milijuna kuna potraživao vjerojatno sudskim putem. Tada bi bio izgledan stečaj Željezare, s obzirom na prezaduženost kao i blokiran račun u razdoblju dužem od 60 dana.
Olgica Spevec je na upit novinara izvijestila da AZTN provodi prethodno istraživanje tržišta opskrbe prirodnim plinom, na temelju saznanja o znatnom povećanju cijena i pritužaba poduzetnika.
Također je rekla da se po novom Zakonu o zaštiti tržišnog natjecanja, koji se primjenjuje od 1. listopada, provodi jedan postupak koji se odnosi na cijene pogrebnih usluga u Zagrebu.