"Naši su rezultati pokazali da su žene iznenađujuće precizne u prosuđivanju muževnosti suprotnog spola te u ocjeni njihova interesa za potencijalno potomstvo, odnosno očinstvo, samo pri gledanju u izraz njihova lica", rekao je dr. Dario Maestripieri koji je vodio istraživanje. "Smatramo da je za to zaslužna evolucija koja ih je na neki način "programirala" da uoče i najmanju informaciju koja im je na raspolaganju pri donošenju odluke o pronalaženju partnera, sklapanju dugotrajne veze sa suprotnim spolom i otkrivanju muškarca koji je spreman na potomstvo", kaže dr. James Roney sa Sveučilišta Kalifornija u Santa Barbari.
No, studija nije sasvim porazna ni po muškarce koji nisu zainteresirani za djecu. Znanstvenici su ustvrdili da žene po izrazu muškarčeva lica mogu zaključiti i koji od njih ima najvišu razinu testosterona. Takve su muškarce proglasile najmuževnijima i svrstale ih u kategoriju muškarca za kratkotrajnu avanturu.
Istraživanje je provedeno na skupini od 39 muškaraca u dobi od 18 do 33 godine. Znanstvenici su im pokazali niz fotografija odraslih osoba i djece, a oni su odabrali što im se više sviđa. Istodobno su im znanstvenici uzeli uzorak sline i odredili razinu testosterona koji se pritom lučio.
Fotografije lica tih muškaraca pokazane su skupini od 29 žena u dobi od 18 do 20. Od njih se tražilo da ocijene četiri njihove osobine: "voli djecu", "muževan", "fizički privlačan" i "simpatičan". Također su odgovorile s kojim bi od muškaraca s fotografija ušle u potencijalnu kratku neobvezujuću vezu, a s kojim u dugotrajnu vezu koja bi potencijalno završila brakom (i po mogućnosti djecom).
Istraživanje je pokazalo da su žene odlično procijenile muškarce s obzirom na njihov interes za djecu. Također je ustanovljeno da su muškarce s višom razinom testosterona žene svrstale u kategoriju "muževnih". Većina žena u istraživanju kazala je kako ih privlače fotografije onih muškaraca kod kojih je testovima ustanovljeno više testosterona. Rezultati su pokazali i da su se žene u biranju muškarca s potencijalom za dugu vezu češće odlučivale za muškarca koji je pokazao sklonost prema djeci.
Kristin Kelly, glasnogovornica internetske stranice za posredovanje pri upoznavanju parova Match.com jednostavno je zaključila: "Ne kaže se - ljubav na prvu riječ ili rečenicu, nego ljubav na prvi pogled", a čini se da je kod žena to posebno primjenjivo.