Rast volumena potrošnje iz košarice odabranih roba, uz istovremeni značajni rast cijena utvrđen je kod osnovnih prehrambenih proizvoda. Kod osnovnih higijenskih proizvoda utvrđen je značajan pad količinske potrošnje i rast cijena, a neesencijalni proizvodi imaju tendenciju pada količine uz značajan rast njihove vrijednosti.
Sveukupno uzevši, kaže se u analizi, zabrinjava rast prosječnih cijena svih proizvoda odabranih za izračun indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava u 2005. godini, s izravnim učinkom na pad potrošnje u kućanstvima i kvalitetu života.
Kao nulto razdoblje indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava (indeks = 100), Gfk uzima prvih deset mjeseci 2002. godine.
U odnosu na to razdoblje, prosječne cijene roba široke potrošnje u 2005. godini bile su veće za 1,3 posto, a njihova količinska potrošnja povećana je za 4,8 posto. Potrošnja izražena u vrijednosti porasla je za 6,2 posto.
U odnosu pak na 2004. godinu, prosječne cijene porasle su za 3,4 indeksna boda, količinska potrošnja smanjena je za 0,5 postotna boda, a potrošnja izražena vrijednošću roba porasla je za 3,1 indeksna boda.
Prosječne cijene osnovnih prehrambenih proizvoda, u odnosu na bazno razdoblje (prvih deset mjeseci 2002.), pale su za 5 posto, ali su u odnosu na prosjek 2004. godine porasle za 4,3 indeksna poena.
Količinska potrošnja osnovnih prehrambenih proizvoda također je u 2005. godini porasla, za 7,2 posto prema 2002. i za 2,7 indeksnih bodova u odnosu na 2004. godinu. Potrošnja izražena vrijednošću robe, porasla je u odnosu na 2004. za 7 indeksnih bodova.
Prosječne cijene osnovnih higijenskih proizvoda u 2005. porasle su prema cijenama iz 2004. za 2,7 indeksnih bodova, uz istovremeni količinski pad potrošnje od 5,3 indeksnih bodova, ali i vrijednosni pad od 2,3 boda.
Neesencijalni kućanski proizvodi poskupili su 2005. godine u odnosu na 2004. u prosjeku za 4,4 boda, njihova količinska potrošnja smanjena je za 1,4, a vrijednosno je porasla za 3,1 indeksni bod.
Izračun indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava Gfk je započeo prije pet godina. Iz skupine više od 50 grupa proizvoda svakodnevne potrošnje, za potrebe izračuna indeksa izdvajaju se tri podgrupe: osnovni prehrambeni proizvodi (mlijeko, jestivo ulje, kava), osnovni higijenski proizvodi (deterdženti, sapuni, zubne paste, šamponi, sredstva za čišćenje), i neesencijalni proizvodi (instant kava, sokovi, vode, čajevi i dr.).