Prema dogovoru sa Sindikatom automobilskih radnika, svi oni od ukupno 113.000 GM-ovih radnika koji se odluče otići iz tvrtke dobit će otpremnine za prijevremeni odlazak u mirovinu u visini od 35.000 do 140.000 dolara ovisno o radnom stažu i o tome žele li zadržati zdravstveno osiguranje i druga socijalna prava.
Ovaj sporazum, jedan od najvećih do sada u američkoj industriji, približava GM njegovu cilju smanjenja broja radnika za 30.000 do 2008.
Istodobno tvrtka Delphi, najveći američki proizvođač autodijelova i bivša podružnica GM-a ponudila je otpremnine u visini od 35.000 dolara za 13.000 radnika.
Ponuda dolazi u doba kada GM nastoji smanjiti gubitke koji su se u 2005. popeli na 10.6 milijardi dolara. U tom cilju proizvođač iz Detroita najavio je i zatvaranje 12 tvornica u Sjedinjenim Državama.
Ovisno o tome koliko se radnika odluči prihvatiti ponudu ovaj plan bi mogao stajati GM i do 2 milijarde dolara, ocjenjuju stručnjaci.
No, unatoč ambicioznom planu GM mora još dosta učiniti kako bi postao manji i konkurentniji proizvođač automobila ili će ga istisnuti jači suparnici, smatraju analitičari. Iako još uvijek najveći svjetski proizvođač automobila, GM već dva desetljeća gubi tržišni udjel na američkom tržištu u konkurenciji s azijskim, posebice japanskim proizvođačima, koji nisu opterećeni visokim obvezama prema mirovinskom i zdravstvenom osiguranju radnika.
Radnici članovi sindikata prosječno stoje General Motors i Delphi 67 dolara na sat u što je uključena satnica od 27 dolara te izdvajanja za mirovinu i zdravstveno osiguranje.
Ukoliko GM ne poduzme daljnje mjere za povećanje konkurentnosti, ove godine bi ga japanska Toyota mogla zamijeniti na mjestu najvećeg svjetskog proizvođača automobila.