FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Hrvatska zaostaje za EU u izvještavanju investitora

Autor: ;rbel;
ZAGREB, 15. ožujka 2006. (Hina) - Većina hrvatskih kompanija posjedujeInternet stranicu, no na njima manje od polovice tvrtki objavljujegodišnje izvještaje o poslovanju, podatke o članovima nadzornih odborai Uprava ili pak ima poseban dio namijenjen investitorima, po čemuHrvatska još uvijek zaostaje za zemljama EU, pokazalo je istraživanjekoje je provela Zagrebačka škola ekonomije i managementa (ZŠEM) i EastWest Management Institut (EWMI).
ZAGREB, 15. ožujka 2006. (Hina) - Većina hrvatskih kompanija posjeduje Internet stranicu, no na njima manje od polovice tvrtki objavljuje godišnje izvještaje o poslovanju, podatke o članovima nadzornih odbora i Uprava ili pak ima poseban dio namijenjen investitorima, po čemu Hrvatska još uvijek zaostaje za zemljama EU, pokazalo je istraživanje koje je provela Zagrebačka škola ekonomije i managementa (ZŠEM) i East West Management Institut (EWMI).

Prema rezultatima tog istraživanja, provedenog krajem 2005. na 48 tvrtki s najvećim prometom na Zagrebačkoj i Varaždinskoj burzi, te drugim velikim kompanijama orijentiranim javnosti, kao i velikim bankama, 92 posto tvrtki ima vlastite internet stranice, a 83 posto ih ima i stranice na engleskom jeziku.

No, njih svega 42 posto na njima objavljuje godišnje izvješće, a u istom postotku objavljuju i svoju vlasničku strukturu, dok poseban dio za investitore ima tek 18,8 posto promatranih tvrtki.

Ipak, zaključuju autori studije, u odnosu na podatke iz 2004., trend u izvještavanju je pozitivan - blago je povećan broj tvrtki s objavljenim godišnjim izvješćima (sa 40 na 42 posto), dok je broj kompanija koje pružaju ne samo imena, već i dodatne informacije o menadžmentu povećan s 9 na 21 posto.

Povećan je i broj kompanija koji objavljuju ne samo godišnje, već i kvartalne ili polugodišnje izvještaje o poslovanju, no njihov je broj još uvijek zanemariv - 6 do 8 posto.

Rijetko je i društveno odgovorno izvještavanje, pa tako samo 13 posto promatranih kompanija izvještava o primjerice potrošnji vode i struje, dok o sponzorstvima i donacijama podatke na web stranicama ima 38 posto tvrtki.

Pritom autori studije izdvajaju 'svijetle primjere', odnosno tvrtke koje "mogu služiti kao primjeri dobre prakse u izvještavanju", a među njima su Pliva, Podravka, Ericssson Nikola Tesla i Privredna banka Zagreb. Njima su segmentu izvještavanja o korporativnoj društvenoj odgovornosti priključene i INA, HEP te HT.

(Hina) xrub ydb

An unhandled error has occurred. Reload 🗙