Ti podaci pokazuju i značajan porast udjela deset vodećih trgovačkih lanaca u proteklih pet godina. Njihov je udio prije pet godina bio 25,8 posto, a danas je to više od polovice, točnije 54,9 posto hrvatskog tržišta.
Najjači trgovački lanac Konzum u proteklih je pet godina značajno povećao svoj udio na hrvatskom tržištu, sa 8 posto u 2001. godini na 21,1 posto prošle godine te značajno odskače od ostalih.
Na drugom je mjestu Getro koji je lani za 45 mjerenih kategorija robe široke potrošnje imao udio od 7,2 posto, što je za dva postotna poena više nego u 2001. godini (kada je imao udio 5,2 posto), ali i 0,4 postotna poena manje nego u 2004. godini kada mu je udio iznosio 7,6 posto.
Drugu godinu zaredom treće mjesto zauzeo je trgovački lanac Billa s udjelom od 6,7 posto (2001. godine četvrto mjesto), dok se na četvrtom mjestu nalazi trgovački lanac Kaufland s udjelom od 5,4 posto.
Peto mjesto zauzima trgovački lanac KTC s udjelom od 4,5 posto, a slijede trgovački lanci Kerum (udio 2,5 posto), slovenski Mercator (udio 2,4 posto) te požeški Presoflex s udjelom od 1,8 posto.
S udjelima na hrvatskom tržištu od 1,8 posto, odnosno 1,4 posto na posljednja dva mjesta među deset najvećih nalaze se dva inozemna trgovačka lanca Metro i IperCoop.
(Hina) xtp yds