Deloitteovi podaci o maloprodaji pokazuju da se u svijetu u tim lancima trošilo impresivnih 90.000 dolara u sekundi, odnosno 5,4 milijuna dolara u minuti.
Autori Deloitteovog istraživanja "Svjetske maloprodajne sile" (The Global Powers of Retailing) rangirali su 250 najvećih svjetskih maloprodajnih lanaca prema prihodima. Pokazalo se da je usprkos naznakama stresa u globalnom gospodarstvu spomenuta godina bila dobra za većinu vodećih maloprodajnih lanaca.
Nevolje su ipak na pomolu budući da lanci ne uspijevaju povećati zaradu otvaranjem novih trgovina pa će se morati okrenuti novim strategijama rasta.
Globalni lanci su proteklih 15 godina ostvarivali značajnu dobit zahvaljujući uvozu jeftinije robe iz Kine, Meksika, Brazila, Indije ili Vijetnama. Sad se očekuje rast troškova uvoza zbog političkih i gospodarskih faktora, a time i smanjenje uvoza u SAD, EU i Japan.
Globalne demografske promjene rezultirat će manjim brojem dostupne radne snage u dobi od 20 do 35 godina dok će istovremeno na zrelim tržištima snažno porasti broj stanovnika u dobi između 50 i 70 godina, što će potrošnju preusmjeriti s kupovine roba na kupovinu iskustva i usluga.
Od deset vodećih maloprodajnih tvrtki po prodaji na Deloitteovoj ljestvici šest je američkih, a četiri su europske. Na prvom mjestu je Wal-Mart, slijede Carrefour, Home Depot, Metro, Tesco, Kroger, Target, Costco, Sears Holdings i Schwartz.
Međutim, nisu sve tvrtke na listi doživjele snažan rast. Četrdeset i devet svjetskih lanaca trgovine na malo, odnosno njih 20 posto, zabilježilo je pad prodaje. Gotovo polovinu njih čine europske tvrtke. Razlog je niz slučajeva razdvajanja tvrtki i povlačenja investicija u kompanijama poput Aholda, Littlewoodsa, Modelo Continentea i KarstadtQuellea.
Nasuprot tome, kompanije iz Latinske Amerike bilježe rast prihoda, u prosjeku za 20,3 posto.
U posljednjih 10 godina većina od 250 vodećih tvrtki bilo je iz sektora prehrane ali njihova zastupljenost na listi pada.
Rast udjela specijaliziranih maloprodajnih trgovina očituje rast srednje klase u cijelom svijetu, koja ima na raspolaganju sve veće prihode za kupovinu odjeće i kućanskih potrepština. Navedeni će trend vjerojatno rezultirati snažnijim širenjem specijaliziranih maloprodajnih lanaca, prognoziraju u Deloitteu.