FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

STRAH OD MATEMATIKE MOŽE PRIVREMENO POMUTITI PAMĆENJE

Autor: ;DGER;DMUS;SVUK;
NEW YORK, 16. svibnja (Hina/Reuters) - Strah od matematike može uzrokovati privremene smetnje u moždanim funkcijama što može objasniti zašto inače govorljive osobe zamuckuju i kad moraju samo zbrojiti dva broja, pokazalo je istraživanje.
NEW YORK, 16. svibnja (Hina/Reuters) - Strah od matematike može uzrokovati privremene smetnje u moždanim funkcijama što može objasniti zašto inače govorljive osobe zamuckuju i kad moraju samo zbrojiti dva broja, pokazalo je istraživanje. #L# U eksperimentima sa studentima istraživači su otkrili da osobe koje imaju "fobiju od matematike" imaju problema s pamćenjem kad moraju računati na pamet. Ti se problemi ne javljaju kad je riječ o testovima u kojima nema brojeva, što znači da je problem specifičan za matematiku, rekao je autor studije dr. Mark H. Ashcraft sa sveučilišta Cleveland u Ohiu. "To je naučena reakcija na matematiku koja graniči s fobijom", objasnio je. Istraživanje pokazuje da osoba ne mora biti općenito strašljiva da bi se bojala matematike. Samo spominjanje računanja u nekoga može izazvati povišen tlak i ubrzan puls. O rezultatima istraživanja pisao je "Journal of Experimental Psychology: General". Istraživači su uz pomoć upitnika ispitali koliko se studenti boje matematike, a onda su im zadali različite testove za koje je bila potrebna radna memorija. Istraživači su otkrili da su osobe koje se jako boje matematike imale problema u rješavanju samo onih testova u kojima su se pojavljivale brojke. Problem s pamćenjem javlja se kad zbog straha od matematike kroz glavu počinje prolaziti tisuću misli, što ostavlja vrlo malo prostora za rješavanje zadatka, objasnio je Ashcraft. "Energiju koja vam je potrebna za računanje trošite na strah i razmišljanje o tome", dodao je. Studenti tada upadaju u začarani krug. Strah od matematike, kad se pojavi, ometa učenje što uzrokuje nesigurnost u sebe i vlastite sposobnosti svladavanja aritmetike. Dio problema, tvrdi Ashcraft, može se skrivati u načinu poučavanja matematike - bar u SAD. Studenti možda nauče pravila, ali rijetko znaju zašto je neki postupak rješavanja dobar. "Dublje razumijevanje" matematike može ublažiti strah, rekao je Ashcraft. (Hina) dgk dgk

(Hina) dgk dgk

An unhandled error has occurred. Reload 🗙