ZAGREB, 3. studenoga (Hina) - Hrvatski pružatelji Internet usluga procjenjuju da na internetsko oglašavanje od ukupnog domaćeg oglašivačkog tržišta procijenjenog na oko 350 milijuna eura, otpada samo mali dio ili oko milijun eura, ali
su uvjereni da bi im prihod od te vrste oglašavanja u ovoj i idućoj godini mogao porasti najmanje 25 do 30 posto, procjenjuje član Uprave IskonInterneta Saša Krama.
ZAGREB, 3. studenoga (Hina) - Hrvatski pružatelji Internet usluga
procjenjuju da na internetsko oglašavanje od ukupnog domaćeg
oglašivačkog tržišta procijenjenog na oko 350 milijuna eura,
otpada samo mali dio ili oko milijun eura, ali su uvjereni da bi im
prihod od te vrste oglašavanja u ovoj i idućoj godini mogao porasti
najmanje 25 do 30 posto, procjenjuje član Uprave IskonInterneta
Saša Krama. #L#
U pružatelju Internet usluga Iskon Internetu kažu da na njih otpada
30 posto od iznosa koji se godišnje potroši na Internet oglašavanje
u Hrvatskoj, a očekuju da će im ove godine prihodi od te vrste
oglašavanja porasti do 25 do 30 posto u odnosu na lani. Iskon
surađuje sa preko 30 marketinških agencija, od kojih petnaestak
oglašava svoje klijente na njihovom Internet portalu, a u zadnje
dvije godine na portalu se oglašavalo oko 360 tvrtki. U Iskonu su
uvjereni da on-line oglašavanje definitivno ima svoju budućnost na
ovim prostorima.
U Hrvatskom telekomu (HT) napominju da su lani od ukupnog ulaganja u
medije na Internet oglašavanje izdvojili oko 0,7 posto od ukupnog
proračuna za oglašavanje. I HT je u ovoj godini zabilježio porast u
ovaj oblik oglašavanja od gotovo 25 posto, te očekuju da će povećati
ulaganje u Internet medij na jedan posto od ukupnog vlastitog
oglašivačkog budžeta.
Direktorica medijskog servisa Httpoola, koji okuplja oko
dvadesetak tvrtki, Petra Zlović istaknula je da mjesečno
slovenskim i hrvatskim Internet oglašivačima distribuiraju preko
60 milijuna reklamnih "bannera" i oko 50 tisuća e-mail poruka. Tu je
tvrtku u Hrvatskoj osnovala istoimena slovenska tvrtka koja drži 70
posto tržišta Internet oglašavanja u Sloveniji. Zlović je kazala da
je u Sloveniji Internet oglašavanje razvijeni posao, dok se u
Hrvatskoj još uvijek na taj medij gleda kao na alternativan i
koristi se eksperimentalno. Slovensko tržište online oglašavanja
lani je vrijedilo 730 tisuća eura, dok bi ove godine potrošnja na tu
vrstu oglašavanja mogla dostići 1,2 milijuna eura.
Hrvatsko tržište Internet oglašavanje je još uvijek nerazvijeno i e
tek se počelo buditi kod nas, smatra Zlović, dodajući da je prepreka
njegovom zamahu nedostatak dovoljno kvalitetnih istraživanja
posjećenosti Internet stranica koje bi privukle tvrtke. Pojašnjava
da za druge medije takva istraživanja postoje i da ona tim medijima
daju na vjerodostojnosti kod klijenata. Ističe da u Hrvatskoj
Internet oglašavanje funkcionira na način da neka marketinška
agencija predloži klijentu stavljanje Interneta u medija plan ili
ga klijenti sami predlažu, ali, ističe, uglavnom je tada riječ o
stranim tvrtkama.
U SAD i Zapadnoj Europi na Internet oglašavanje otpada oko dva posto
od ukupnog marketinškog kolača, u Sloveniji jedan posto, a u
Hrvatskoj ispod 0,5 posto, procjenjuje Zlović, uz napomenu da
očekuje "eksploziju" Internet oglašavanja u Hrvatskoj iduće godine
zbog prosta interesa za takvu vrstu oglašavanja, posebice kod
banaka, osiguravajućih kuća, telekomunikacijskih i informatičkih
tvrtki, te onih koje prodaju luksuzne proizvode.
No i dalje prevladava ocjena da u takvom oglašavanju kod nas
prednjače strane tvrtke koje u Hrvatskoj otvaraju urede ili imaju
predstavništva, dok domaće tvrtke, osim rijetkih, nisu prepoznale
potencijal tog marketinškog medija zbog povoljnijih cijena, novih
mogućnosti oglašavanja i trenutnih mjerljivih rezultata neke
marketinške kampanje.
(Hina) nz db
(Hina) nz db