NUEREMBERG, 5. listopada (Hina/dpa) - 'Previše i predosadno', stajalište je većine Europljana u pogledu oglašavanja koje ih okružuje svakog dana, rezultati su istraživanja koje je tvrtka GfK Maktforschung provela u 21 europskoj
zemlji.
NUEREMBERG, 5. listopada (Hina/dpa) - 'Previše i predosadno',
stajalište je većine Europljana u pogledu oglašavanja koje ih
okružuje svakog dana, rezultati su istraživanja koje je tvrtka GfK
Maktforschung provela u 21 europskoj zemlji.#L#
Mnogi građani zapadne, središnje i istočne Europe slažu se kako su
svakodnevno izloženi prevelikoj količini oglašavanja, i kako
najveći dio tih reklama nije čak niti zabavan. U Španjolskoj se na
prevelik broj reklama kojima su zatrpani žali čak 92 posto
stanovništva, a u Rusiji i Turskoj 85 posto.
Iako oko 60 posto stanovništva Austrije, Finske, Britanije i
Slovenije smatra kako je oglašavanja previše, stanovnici tih
zemalja manje su kritični prema njemu nego Španjolci, Rusi i
Talijani. U Britaniji i Rumunjskoj gotovo 12 posto stanovnika čak
bi voljelo da je oglašavanja i više.
Ispitanici u svim zemalja, međutim, slažu se kako im zabavne
reklame manje smetaju. Prema podatcima istraživanja, u Hrvatskoj
61,3 posto ispitanika smatra kako je reklama previše, 56,7 da su
reklame zabavne, a 75,6 posto da su informativne.
Kako bi potrošače navela na kupovinu, industrija oglašavanja
koristi luksuz, glamur, ljepotice i ljepotane. U Švedskoj 91 posto
stanovništva vjeruje kako je oglašavanje učinkovito, a isto misli
89 posto Grka i 87 posto Španjolaca. Talijani i Rusi su skeptičniji
- u učinkovitost oglašavanja vjeruje tek 50 posto građana. U to da
će reklama natjerati ljude da kupe proizvode koji im nisu nužni
vjeruje 42 posto, a u Njemačkoj 63 posto ispitanika.
(Hina) mca sbo
(Hina) mca sbo