LJUBLJANA/MARIBOR, 4. svibnja 2004. (Hina) - Kilometarske kolone i zastoji teretnog prometa u ponedjeljak na hrvatsko-slovenskim graničnim prijelazima bile su "očekivane" s obzirom na uvođenje novog računalnog carinskog sustava na
novoj vanjskoj granici Europske unije, a teškoća je bilo i zbog novih pravila za prijevoznike, piše u utorak slovensko novinstvo, najavljujući da će se stanje normalizirati i da idućih dana gužvi ne bi trebalo biti.
LJUBLJANA/MARIBOR, 4. svibnja 2004. (Hina) - Kilometarske kolone i
zastoji teretnog prometa u ponedjeljak na hrvatsko-slovenskim
graničnim prijelazima bile su "očekivane" s obzirom na uvođenje novog
računalnog carinskog sustava na novoj vanjskoj granici Europske unije,
a teškoća je bilo i zbog novih pravila za prijevoznike, piše u utorak
slovensko novinstvo, najavljujući da će se stanje normalizirati i da
idućih dana gužvi ne bi trebalo biti.#L#
"Na graničnom prijelazu Gruškovje-Macelj nastajale su kilometarske
kolone kamiona na ulazu u Sloveniju. Očekivana gužva na tom prijelazu
i cesti, jer još nema autoceste Zagreb-Maribor, za sada je jedini znak
da je Slovenija postala punopravna članica EU-a", mariborski list
Večer dodajući da su zbog takvog stanja prosvjedovali hrvatski
prijevoznici, te da je slično bilo i na graničnim prijelazima u Istri,
dok je na prijelazu Bregana-Obrežje bilo bolje. Najveća navala
teretnih vozila na graničnom prijelazu Macelj očekuje se danas,
najavljuje list.
"Na svim graničnim prijelazima između Slovenije i Hrvatske jučer se
je prema očekivanjima zakompliciralo, a teretni je promet iz Hrvatske
na slovenskim graničnim prijelazima bio gotovo paraliziran", navodi
ljubljansko "Delo".
"Zapleti su u prvom redu bili pri uvođenju prijevozničkih i carinskih
računalnih programa. Duge redove kamiona na prvi radni dan pred
vratima nove Europe svi su očekivali, ali istodobno svi izražavaju
nadu da to neće dugo potrajati", piše vodeći slovenski list.
Slovenska špediterska tvrtka Intereuropa na početku rada u
ponedjeljak trebala je pola sata za izradu pratećih dokumenata za
teretna vozila, ali na kraju dana samo deset minuta, pa se može
očekivati da će se idućih dana redovi s kamionima na čekanju bitno
smanjiti, navodi list. "Delo" dodaje da je problem i to što je za sada
samo granični prijelaz Obrežje-Bregana "opremljen" svim potrebnim
veterinarskim službama.
"A to Hrvatima uzrokuje dodatne teškoće, pa ribe iz Istre u Italiju
moraju preko Bregane".
Novim računalnim tranzitnim sustavom NCTS, s kojim je na slovenskim
prijelazima s Hrvatskom prvog dana uvođenja bilo problema, povezano je
5000 europskih carinskih ureda, a i prijevoznici kako bi mogli
izraditi svu potrebnu dokumentaciju koja prati robu prilikom uvoza i
izvoza, navodi list. Prijevozniku Intereuropa u ponedjeljak je na
graničnom prijelazu Dragonja tri sata bilo potrebno da izrade prvi
takav NCTS (New Computer Transit System) dokument, pa je i to bio
razlog što je prvi kamion granicu prešao tek u 11 sati. Iako je u
Sloveniji više špediterskih poduzeća, rijetke mogu obavljati usluge za
kamione u dolasku na granicu jer moraju imati tzv. tranzitno jamstvo
odgovarajuće banke. Njime se garantira da će prijevoznik pravilno
razdužiti robu na carinskom uredu u EU kad dođe na cilj, opisuje
"Delo" "karakteristike europske birokracije", kako u naslovu naziva
spomenuti postupak.
(Hina) xfl ybr
(Hina)
(Hina)