ZAGREB, 30. travnja 2004. (Hina) - Osigurat će se sredstva za nastavak modernizacije Hrvatskih željeznica (HŽ), kazao je danas novi predsjednik uprave te tvrtke Tomislav Josip Mlinarić na svojoj prvoj konferenciji za novinare,
dodajući da je u svom planu predložio i načine financiranja modernizacije, među kojima su i trošarine.
ZAGREB, 30. travnja 2004. (Hina) - Osigurat će se sredstva za nastavak
modernizacije Hrvatskih željeznica (HŽ), kazao je danas novi
predsjednik uprave te tvrtke Tomislav Josip Mlinarić na svojoj prvoj
konferenciji za novinare, dodajući da je u svom planu predložio i
načine financiranja modernizacije, među kojima su i trošarine.#L#
Radovi na "ličkoj pruzi" ide prema planu, kazao je Mlinarić,
najavivši da će 28. lipnja u promet biti puštena tri para nagibnih
vlakova na relaciji Zagreb-Split i obrnuto.
Odgovarajući na pitanje koliko je realno da se zaustavljena
modernizacija HŽ-a financira kroz trošarine na naftne derivate,
Mlinarić je ukazao da u proračunu nisu predviđena sva potrebna
sredstva za modernizaciju, te da je na Vladi i resornom ministarstvu
da pronađu način njihova osiguranja.
HŽ može samo predložiti načine, a trošarine u iznosu od 0,60 lipa
bile bi "elegantan način" osiguranja sredstava, smatra Mlinarić,
dodajući da će se više znati nakon sjednice Nadzornog odbora HŽ-a koja
će se održati u ponedjeljak. Najavio je da će na sjednici NO izložiti
i svoju viziju razvoja i poslovanja HŽ-a, kao i financijske projekcije
poslovanja za ovu godinu.
Mlinarić je kazao da je projekt modernizacije strateški cilj HŽ-a, a
na domaćeg željezničkog prijevoznika namjerava prenijeti neka iskustva
i sustav stečen u projektima poboljšanja poslovanja i modernizacije
austrijskih željeznica. To je osnovni motiv mog ustrajavanja na
projektu modernizacije HŽ-a kao strateškom projektu te tvrtke, kazao
je.
Mlinarić je istaknuo da od projekta modernizacije nema odustajanja i
da modernizacija ne može doći u pitanje, a svoj rad će usredotočiti na
pitanje dinamike te modernizacije. Uvjeren je da će ih Vlada u tome i
podržati, jer je HŽ, smatra Mlinarić, važan integrirajući dio Hrvatske
u EU.
Bivša uprava je u modernizaciju do 2007. planirala uložiti oko 15,3
milijarde kuna, kazao je Mlinarić, dodajući da treba sada vidjeti
način u koje projekte će se ona uložiti i kojom dinamikom da bi se
postigli najbolji efekti s tim sredstvima. To smatra ključnim za
projekt modernizacije, jer će odrediti i dinamiku njegova provođenja.
Govoreći o tekućem poslovanju tvrtke, Mlinarić smatra da je za HŽ
sada najvažnije da kraj godine dočeka "s postignutim mirom u HŽ-u, a
nakon toga bi Vladi predstavili dinamiku nastavka modernizacije".
Mrežu pruga treba osposobiti da se može izaći s realnom cijenom prema
operaterima, a prije izlaska na tržište putničkog i teretnog prijevoza
treba ih osposobiti da budu konkurentni i odrediti na koje će se
terete orijentirati, što će opet odrediti i profil voznog parka, kazao
je. U putničkom prometu Mlinarić drži da HŽ ima velike šanse u
prigradskom prometu, pa bi to moglo utjecati, ističe, i na tip vozila
koje će nabavljati.
Odgovarajući na pitanje o medijskim napisima o tome da HŽ ima novca
samo za isplatu još jedne plaće, Mlinarić je kazao "da će sredstva za
plaće biti osigurane i da tu nema spora".
(Hina) xnz yds
(Hina) xnz yds