ZAGREB, 15. travnja 2004. (Hina) - Hrvatske tvrtke moraju agresivnije i organiziranije nastupati na europskim i drugim stranim tržištima sa ponudom svojih proizvoda, kazao je predsjednik Republike Stjepan Mesić na današnjem
predstavljanju prvog moderniziranog vagona za spavanje serije WL od ukupno deset koliko će ih za Hrvatske željeznice biti modernizirano u Tvornici željezničkih vozila (TŽV) "Gredelj".
ZAGREB, 15. travnja 2004. (Hina) - Hrvatske tvrtke moraju agresivnije i
organiziranije nastupati na europskim i drugim stranim tržištima sa
ponudom svojih proizvoda, kazao je predsjednik Republike Stjepan Mesić
na današnjem predstavljanju prvog moderniziranog vagona za spavanje
serije WL od ukupno deset koliko će ih za Hrvatske željeznice biti
modernizirano u Tvornici željezničkih vozila (TŽV) "Gredelj".#L#
U to mora biti uključena cijela naša diplomacija, ali i cjelokupni
menadžment naših tvrtki koje se žele probiti na strano tržište, a i
bankarski sektor trebao bi se uključiti u kreditiranje hrvatskog
izvoza, kazao je Mesić, ustvrdivši da za to u Hrvatskoj nema dovoljno
organiziranosti.
Pojasnio je to na primjeru Libije koja gradi više od četiri tisuće
kilometara pruge i gdje postoji mnogo poslova za hrvatske tvrtke. Tu
se naša privreda mora natjecati, a to se može jedino ako je dobro
organizirana i može ponuditi cjelokupan proizvod , smatra Mesić,
dodajući da je on nedavnim posjetom toj zemlji "otvorio vrata" za
poslove, ali da tu mogućnost hrvatska privreda nije iskoristila, već
su je pretekli drugi poput Talijana i Francuza.
Nakon što je razgledao vagone Mesić je kazao da su oni dokaz da se
Hrvatska može natjecati s drugim privredama koje su već osvojila
tržišta, jer je "u ovaj proizvod ugrađena hrvatska pamet", a
menadžment tvrtke i sam proizvod su na europskoj razini.
Na pitanje o usporavanju modernizacije HŽ-a predsjednik Mesić je
ustvrdio da ne bi bilo dobro da dođe do zastoja u modernizaciji
željeznice, izgradnje novih vlakova i autocesta. Vlada mora povući
određene poteze kojima mora smanjiti državne troškove i dok resorna
ministarstva to ne naprave i dok se "ne preslože", od određenog
zastoja može doći, smatra Mesić, dodajući da će hrvatski proizvodi
preko modernih prometnica ići u svijet, pa taj zastoj ne može biti dug
i da se moraju iznaći sredstva za razvoj.
Ako moderniziramo naše luke i povezujemo ih autocestom s Europom,
onda ih moramo povezati i željezničkim prugama, kazao je Mesić,
ustvrđujući da se željeznica mora modernizirati i da se mora "iznaći
snage za to jer je ona žila kucavica".
Predsjednik uprave "Gredelja" Ivan Tolić, čija tvrtka ove godine
obilježava 110 godina rada, kazao je kako očekuje da će hrvatska
država podržati nastavak važnog projekta modernizacije HŽ-a.
Konkurentnost ima sve veće značenje, a ako "Gredelj" želi biti
uspješan i konkurentan mora objediniti svoju proizvodnju koja se sada
obavlja na dvije lokacije (u Strojarskoj ulici i Vukomercu), kazao je
Tolić, najavivši da stoga u Vukomercu planiraju izgraditi novu
moderniziranu tvornicu u koju će preseliti cjelokupnu proizvodnju.
Vrijednost cjelokupnog ugovora rekonstrukcije i modernizacije deset
ugovorenih vagona za spavanje serije WL je 70 milijuna kuna. Prvih pet
vagona bit će isporučeno do lipnja, a ostali do listopada ove godine.
Tolić je kazao da su dvije trećine ovih vagona hrvatski proizvod u
čijem je stvaranju osim "Gredelja" sudjelovalo još 15 domaćih
kooperanata. Predviđa se povećati udio hrvatskih proizvoda u vagonu na
više od 80 posto, kao i da se proizvodi za interijer vagona koji se
sada uvozi iz Italije proizvode u Gredelju".
(Hina) xnz yds
(Hina) xnz yds