ZAGREB, 13. travnja 2004. (Hina) - Prvi od tri rekonstruirana i modernizirana elektromotorna vlaka koji će prometovati u prigradskom prometu Zagreba, predstavljen je danas u krugu Tvornice željezničkih vozila "Gredelj", a ukupna
vrijednost njihova popravka i modenizacije je 27,2 milijuna kuna, od čega 20 milijuna daje Grad Zagreb, a ostatak Hrvatske željeznice (HŽ).
ZAGREB, 13. travnja 2004. (Hina) - Prvi od tri rekonstruirana i
modernizirana elektromotorna vlaka koji će prometovati u prigradskom
prometu Zagreba, predstavljen je danas u krugu Tvornice željezničkih
vozila "Gredelj", a ukupna vrijednost njihova popravka i modenizacije
je 27,2 milijuna kuna, od čega 20 milijuna daje Grad Zagreb, a ostatak
Hrvatske željeznice (HŽ). #L#
Radove na jednom vlaku izvodi Gredelj, a na dva vlaka
Končar-Električne lokomotive.
Riječ je o elektromotornim trodijelnim vlakovima serije HŽ 611 koji
su građeni u budimpeštanskoj tvornici Ganz MAVAG od 1977. do 1980. a
sada su prilagođeni putovanju u prigradskom prometu, dakle vožnji na
kraćim relacijama i s većim brojem zaustavljanja. Tako je povećan
broja mjesta za stajanje, dok je broj sjedaćih mjesta smanjen s 236 na
137. Ukupan kapacitet vlaka s dosadašnjih 466 povećan je na 543
putnika, a postavljeni su dopunski rukohvati. Osim toga, putnički
predprostor u koji se izvana ulazi stubama, omogućava brz i udoban
ulazak i izlazak iz vlaka. Ovaj vlak trebao bi biti u prometu već 20.
ovog mjeseca.
Zagrebački dogradonačelnik Milan Bandić kazao je da bi modernizacija
svih pet vlakova za prigradski promet mogla stajati do 40 milijuna
kuna, ali da je Grad već za to osigurao sredstva. Napomenuo je da će
se uskoro ugovoriti između HŽ-a, Grada i Gredelja modernizaciju još
dva vlaka.
Oko 60 tisuća ljudi radnim danom koristi zagrebački
gradsko-prigradski prijevoz, a Bandić drži da će uvođenjem ovih
vlakova to porasti na 75 tisuća građana.
Predsjednik uprave TŽV "Gredelj" Ivan Tolić kazao je da je zadatak
uprave tvrtke da osigura dovoljno posla za svojih 1800 radnika, ali i
da je za očekivati da će određeni projekti u modernizaciji Hrvatskih
željeznica biti odgođeni na neko vrijeme. No, ipak je naglasio da
modernizacija ovoga i slijedeća dva vlaka koja će ugovoriti s Gradom
Zagrebom osiguravaju dovoljno posla za sve zaposlenike te da uprava ne
razmišlja o otpuštanju zaposlenika.
Na upit zašto se kasnilo sa isporukom, s obzirom da je rok za sva tri
vlaka bio kraj 2003., Tolić je kazao da je osnovni razlog bilo
kašnjenje dijela opreme iz uvoza na što nisu mogli utjecati. Što se
tiče dijela posla vezanog uz Gredelj i Končar, to je na vrijeme
obavljeno, ustvrdio je.
(Hina) xnz yds
(Hina) xnz yds