ZAGREB, 15. travnja 2004. (Hina) - Vlada je i u novom zakonu o medijima odlučila zadržati odredbu po kojoj bi nedopuštenom bila koncentracija nakladnika koji bi tom koncentracijom na tržištu prelazili 40 posto ukupno prodane naklade
općeinformativnih dnevnika, odnosno tjednika u Hrvatskoj.
ZAGREB, 15. travnja 2004. (Hina) - Vlada je i u novom zakonu o medijima
odlučila zadržati odredbu po kojoj bi nedopuštenom bila koncentracija
nakladnika koji bi tom koncentracijom na tržištu prelazili 40 posto
ukupno prodane naklade općeinformativnih dnevnika, odnosno tjednika u
Hrvatskoj.#L#
Takvu je odredbu Vlada odlučila zadržati i u novom zakonu o medijima
kojega je s današnje sjednice poslala u hitnu saborsku proceduru.
Nakladnici medija bili bi obvezni podnijeti prijavu svake namjere o
koncentraciji, a ta bi se koncentracija ocjenjivala prema zakonu i
drugim propisima o zaštiti tržišnog natjecanja.
Nakladnici bi bili dužni prijaviti svaku koncentraciju, jer se na
njih ne bi odnosile odredbe o financijskim granicama koje inače moraju
zadovoljiti drugi poduzetnici.
No, i u sam Zakon o medijima i nadalje bi bila odredba prema kojoj je
nedopuštena svaka koncentracija kojom bi udio sudionika te
koncentracije prelazio 40 posto tržišta dnevnih novina i tjednika.
Prije kupnje Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja zbrojit će
udjele nakladnika i ako taj udio prelazi 40 posto neće doći do
prodaje, istaknuo je ministar kulture Božo Biškupić.
Ne podnesu li nakladnici prijavu namjere o koncentraciji mogli bi
biti kažnjeni s milijun kuna.
Nove zakonske odredbe obvezuju nakladnike da do 30. travnja nadležnom
ministarstvu dostave izvješće o financijskom poslovanju za prošlu
godinu. U tom bi izvješću morali biti i podatci o prihodu i tržišnom
udjelu na tržištu čitatelja, gledatelja ili slušatelja, ali i o
prihodu i tržišnom udjelu na tržištu oglašavanja, kao i podatci o
oglašivačima ili marketinškim agencijama putem kojih ostvare više od
10 posto godišnjeg marketinškog prihoda.
Novi zakon o medijima iz paketa je usklađivanje s europskim
zakonodavstvom, a Vlada ga upućuje u hitnu proceduru jer, prema odluci
Ustavnog suda, 30. travnja prestaje važiti sadašnji Zakon o medijima.
Ustavni je sud taj zakon ukinuo jer u Saboru nije donijet propisanom
većinom.
(Hina) xbn/xum yaz
(Hina) xbn/xum yaz