ZAGREB, 30. ožujka 2004. (Hina) - Brisanje odredbe o ograničenju koncentracije vlasništva u medijima jedna je od najznačajnijih promjena predviđenih novim zakonom o medijima koje je pripremilo Ministarstvo kulture.
ZAGREB, 30. ožujka 2004. (Hina) - Brisanje odredbe o ograničenju
koncentracije vlasništva u medijima jedna je od najznačajnijih
promjena predviđenih novim zakonom o medijima koje je pripremilo
Ministarstvo kulture.#L#
Osim izostavljene odredbe o koncentraciji vlasništva, prijedlog
zakona uglavnom je istovjetnog sadržaja kao i postojeći Zakon o
medijima koji je po odluci Ustavnog suda na snazi do 30. travnja ove
godine.
Taj je sud, naime, početkom godine ukinuo Zakon o medijima zbog
formalne neustavnosti, odnosno jer nije donesen većinom glasova svih
zastupnika. Zbog roka u kojem zakon mora biti donesen potrebnom
većinom i kako ne bi nastala pravna praznina predlaže se donošenje
novog zakona po hitnom postupku na travanjskoj sjednici Sabora.
Iz dijela zakona koji se odnosi na javnost vlasništva izostavljena je
odredba o ograničenju koncentracije.
Prema članku 33. važećeg Zakona o medijima nedopuštenom
koncentracijom u području tiska smatra se kada nakladnik jednoga ili
više općeinformativnih dnevnika ili općeinformativnih tjednika ostvari
vladajući položaj na tržištu na način da je broj prodanih primjeraka
njegovih dnevnika ili tjednika prešao 40 posto svih prodanih
primjeraka dnevnika ili tjednika na mjerodavnom tržištu.
Nakladnik s nedopuštenom koncentracijom, po sadašnjem zakonu, ne može
biti vlasnik niti stjecati udjele u vlasništvu drugoga
općeinformativnog tiska.
Po riječima državnog tajnika u Ministarstvu kulture Jadrana
Antolovića, predlagač smatra da u zakonu o medijima nije potrebna
odredba o ograničenju koncetracije vlasništva jer bi se na medije
ubuduće primjenjivale odredbe Zakona o tržišnom natjecanju. Antolović
smatra da će to još više pooštriti kontrolu vlasništva na medijskom
tržištu, a to objašnjava činjenicom da se koncetracija vlasništva više
ne bi mjerila samo po broju čitatelja, slušatelja ili gledatelja, već
i prema udjelu na tržištu oglašavanja.
O prijedlogu novog zakona u petak će se u organizaciji Hrvatskog
novinarskog društva (HND) javno raspravljati predstavnici
predlagatelja, novinari i medijski stručnjaci. HND je prijedlog novog
zakona objavio na svojoj web stranici i učinio ga dostupnim svim
zainteresiranim.
(Hina) xggrb yso
(Hina) xggrb yso