SPLIT, 6. travnja 2004. (Hina) - Hrvatski turizam ove bi godine mogao ostvariti povećanje turističkog prometa za tri posto te financijskog prihoda za oko sedam posto unatoč trenutno manjeg bookinga nego lani, što je posljedica
nepovoljnog stanja na svjetskom turističkom tržištu i gospodarske recesije u pojedinim za domaći turizam važnim zapadno-europskim emitivnim zemljama.
SPLIT, 6. travnja 2004. (Hina) - Hrvatski turizam ove bi godine mogao
ostvariti povećanje turističkog prometa za tri posto te financijskog
prihoda za oko sedam posto unatoč trenutno manjeg bookinga nego lani,
što je posljedica nepovoljnog stanja na svjetskom turističkom tržištu
i gospodarske recesije u pojedinim za domaći turizam važnim
zapadno-europskim emitivnim zemljama.#L#
Istaknuto je to na današnjem sastanku u Splitu predstavnika Hrvatske
turističke zajednice u inozemstvu s vodećim turističkim
gospodarstvenicima i predstavnicima lokalnih turističkih zajednica
Splitsko-dalmatinske županije.
Pomoćnik direktora HTZ-a Miro Sršen napomenuo je kako se sve veći
broj turista u zadnjem trenu odlučuje gdje će provesti godišnji odmor,
dodajući da je stanje na svjetskom turističkom tržištu obilježeno
prije svega strahom od terorizma nakon događanja u Španjolskoj. Uz to
gospodarska recesija na nekim za Hrvatsku najznačajnijim tržištima,
kao što su Njemačka i Austrija, znatno utječe na booking iz tih
zemalja. Otežavajuću okolnost za hrvatski turizam je, prema njegovim
riječima, i nepovoljan tečaj eura u odnosu na US dolar. Budući da su
hrvatske cijene formirane na temelju eura, nerijetko su ponude za
Hrvatsku znatno skuplje od približno sličnih ponuda 'dolarskih
konkurenata' poput Turske, Egipta i Tunisa. Na to su posebno
osjetljiva tržišta s manjom kupovnom sposobnošću potrošača, poput
Češke, Slovačke, Rusije i Poljske, ali je taj problem zamjetan i na
drugim tržištima.
Za nas najznačajnije njemačko tržište je prema izvješćima najvećih
touroperatora u Njemačkoj do sada u minusu. Razloge tome, kako su
kazali predstavnici HTZ-a u Njemačkoj, treba tražiti u prvom redu u
činjenici da je Njemačka već treću godinu zaredom u recesiji.
Istodobno, u posljednje tri godine neki su hrvatski hotelijeri
udvostručili cijene, a sukladno tome nisu podigli kvalitetu usluga.
Što se Italije tiče predstavništva bilježe porast interesa publike,
ali je booking još nedovoljan za donošenje konkretnih prognoza te
predstavnici HTZ-a u Italiji smatraju da će rezultati iz ove za naš
turizam važne zemlje biti na razini prošlogodišnjih, što bi
predstavljalo uspjeh.
Predstavnici HTZ-a u Sloveniji, odakle u Hrvatsku također dolazi
veliki broj turista, istaknuli su da je prodaja na slovenskom tržištu
uglavnom dobra i stabilna, te se može očekivati ponavljanje
prošlogodišnjih odličnih rezultata, a ovisno o vremenskim i ostalim
uvjetima za očekivati je povećanje od tri do pet posto.
Na češkom tržištu Hrvatska je i ove godine destinacija broj jedan te
se sa ovog tržišta očekuju vrlo dobri rezultati za razliku od Austrije
gdje je booking slabiji od prošlogodišnjeg.
(Hina) xmerc yds
(Hina) xmerc yds